[Czuwaj] Grzegorz Jurek na komendanta! ;)

Pią, 26 Lis 2010, 13:45:42 CET

Dnia piątek 26 listopada 2010 o 12:59:57 Michal Gorecki napisał(a):

> Nie rozumiem za bardzo "teraz".

Teraz, to znaczy od czasu kiedy Rafał Klepacz rzucił tutaj wojenne zaklęcie
wraz ze słowem "wódz".

>A przynajmniej powinna... I dlatego też
> jestem za tym, aby jak choćby w wieliu organizacjach zachodnich,
> wybierało się komendę - nie wybierało komendanta i głosowało na
> członków jego komendy, tylko wybierało komendę.

To mi się wydaje problem akademicko-semantyczny. Czy to w jaki sposób się
wybiera wpłynie na stosunki pomiędzy członkami zespołu? Zagwarantuje
współpracę?

> A oni spośród siebie wybierają szefa.

E, to mi się nie podoba, akurat i wydaje mi się mrzonką. Pewnie bez względu na
nazwenictwo i sposób głosowania i tak jakaś jedna osoba gromadzi wokół siebie
tę grupę. Jest naprawdę możliwe, żeby w jakiejś grupie nie było lidera.

Generalnie, to zwracanie uwagi na to czy ktoś się nazywa wodzem czy nie w
połączeniu ze zdaniem, że "wodzowie to byli potrzebni na wojnie" do złudzenia
przypomina unijne regulacje językowo-handlowe gdzie ślimak staje się rybą, a
wódkę można pędzić z bananów. Jak czytałem niedawno o zwycięstwie Polaków w
1921, to widać wyraźnie, że był to sukces całego zespołu zwanego Sztabem, były
różne pomysły, konsultowano się między sobą itp. w biznesie tak jak pisałem
przywódcy, szefowie też się sprawdzają. Na zastępowych wybierałem zawsze tych,
którzy się właśnie charyzmą odznaczali, potrafili pociągnąć za sobą innych.

Współpraca, wspólne podejmowanie decyzji, konsultacje. To jest oczywiście
ważne, potrzebne. Ja tego nie kwestionuję i jestem zwolennikiem. Choć
pamiętam, że nadmiar konsultacji przy reformie mundurowej też ci przeszkadzał.
Nie wiem tylko po co to łączyć z jakąś antywojenną retoryką i jakimś
pejoratyzowaniem słowa "wódz" czy "charyzmatyczny".

--
hm Marcin Bednarski
parasol w harcerstwo.net