[Czuwaj] Godziny karciane

Mateusz Cebula mateusz.cebula w zhp.net.pl
Śro, 29 Wrz 2010, 12:48:32 CEST

Witam,

Mam następujący problem. Założyliśmy nową drużynę w jednej ze szkół
podstawowych na terenie mojego szczepu. Drużynowa i przyboczna są
instruktorkami, ale jeszcze nie mają 18 lat - potrzebny jest opiekun.
Drużyna zrzesza dzieci z klas 4-6. Nauczyciele ze szkoły mówią, że
owszem - opiekun będzie, o ile będzie mógł sobie "harcerstwem"
rozliczyć godziny karciane.

I tu dyrektor szkoły prosi mnie o pokazanie przepisu, który mu to
umożliwi. Niestety, nie można podciągnąć tego pod świetlicę, bo tam są
tylko klasy 1-3. W porozumieniu MEN-ZHP nie ma nic wprost na ten temat
(poza par 4 ust.2, który w Czuwaj uznano za podstawę do tego
rozliczania godzin). Dyrektora jednak nie obchodzi artykuł w naszym
piśmie, tylko przepis. Proszę więc o wskazówkę, informację - cokolwiek
żebym mógł znaleźć rozporządzenie/instrukcję/cokolwiek oficjalnego ze
strony MEN, co umożliwi zaliczenie opiekunowi drużyny tych godzin.

Z góry dziękuję i pozdrawiam
Mateusz Cebula