[Czuwaj] Godziny karciane

Darek Brzuska brzuska w mp.pl
Śro, 29 Wrz 2010, 17:07:03 CEST

Dnia 29-09-2010 o 12:48:32 Mateusz Cebula <mateusz.cebula w zhp.net.pl>
napisał:

> Mam następujący problem. Założyliśmy nową drużynę w jednej ze szkół
> podstawowych na terenie mojego szczepu. Drużynowa i przyboczna są
> instruktorkami, ale jeszcze nie mają 18 lat - potrzebny jest opiekun.
> Drużyna zrzesza dzieci z klas 4-6. Nauczyciele ze szkoły mówią, że
> owszem - opiekun będzie, o ile będzie mógł sobie "harcerstwem"
> rozliczyć godziny karciane.

Myślę, że trochę nastąpiło pomieszanie pojęć. Pełnoletni opiekun to jest
rozwiązanie ze Statutu ZHP,

par. 21 ust. 5. Dla osób niepełnoletnich pełniących funkcję drużynowego,
komendant hufca wyznacza pełnoletniego opiekuna.

_Komendant hufca_ wyznacza. Moim zdaniem komendant może wyznaczyć tylko
członka ZHP, a nie np. nauczyciela ze szkoły, bo z nauczycielem Związek
nie ma żadnych relacji. Opiekun - nauczyciel, nie będący członkiem ZHP,
nie może ponosić odpowiedzialności za działania w imieniu ZHP. Opiekun z
ramienia szkoły - nauczyciel - oczywiście może istnieć, ale to nie zwalnia
Związku z wyznaczenia "swojego" opiekuna. I to ten ostatni ponosi
odpowiedzialność prawną.

Co do rozliczania godzin nauczycielskich harcerstwem - nie czuję się
kompetentny.

Czuwaj!

Darek Brzuska
drużynowy 254 WDH "Matecznik"