FW: [Czuwaj] Delegaci na Zjazd Nadzwyczajny ZHP

Czw, 25 Sie 2011, 18:35:59 CEST

Nie wiem, czy ten mail dotarł, bo do mnie nie wrócił. Jeśli się powtarza - sorry.

**********
Pozdrawiam
Ryszard

-----Original Message-----
From: Ryszard Rutkowski [mailto:ryszardrutkowski w tlen.pl]
Sent: Wednesday, August 24, 2011 5:12 PM
To: 'Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.'
Subject: RE: [Czuwaj] Delegaci na Zjazd Nadzwyczajny ZHP

Trochę się boję powiedzieć, ale mam nieco inne zdanie.
Trzeba by było zacząć od tego, kto to jest delegat na Zjazd ZHP. Statut nie mówi o delegatach na zjazd zwykły, bądź nadzwyczajny, ale jedynie o delegatach na zjazd ZHP. Zgodnie z par. 64 Zjazd ZHP "obraduje jako" zwykły bądź nadzwyczajny. Jeśli więc, ordynacja wyborcza używa pojęcia "Zjazd ZHP" to należy IMO rozumieć, że chodzi o zjazd niezależnie od tego, w jakiej postaci akurat obraduje. Zatem zgodnie z par. 45 ordynacji jeśli przed dniem Zjazdu ZHP(jakiegokolwiek) delegat utraci prawo udziału, to winna się odbyć zbiórka wyborcza.

/choć kwestia ta powinna być wprost uregulowana, bo oczywiście pytanie powstanie w jakim terminie taka zbiórka ma się odbyć, kto ją zwołuje i co jeśli jej nie zwoła/

Nie widzę podstaw aby wyróżniać wskazane powyżej przez Drogiego Darka  dwa powody utraty prawa udziału w zjeździe, tj. ustanie członkostwa i pozbawienie praw. Jest przecież jeszcze rezygnacja. Wydaje się, że nie do przyjęcia jest uznanie, że chorągiew, której delegat zrezygnuje z pełnienia tej funkcji (jest ona dobrowolna i nie sposób przyjąć, że nie można z niej zrezygnować) straci prawo do reprezentowania siebie w określonym uchwałą RN wymiarze.

Oczywiście naczelne pytanie to: "Czy delegat na Zjazd ZHP jest członkiem władz naczelnych?" Moim zdaniem nie, ale wiem, że są głosy różne. Wtedy problemem jest jeszcze kwestia biernego prawa wyborczego.

>Ale w końcu to NSH jest od interpretacji statutu, nie ja.
>
>Może Rynio Rutkowski przeczyta i się wypowie,

Ale gdybym ja miał kogoś słuchać, to jednak wolałbym Przew. Komisji regulaminowej (czy jak tam sie ona nazywa) Rady Naczelnej.

Pozdrawiam
Ryszard