[Czuwaj] CWM - zaporszenie na spotkanie

Maciej Palka maciej.palka w zhp.net.pl
Czw, 3 Lut 2011, 21:00:18 CET

Cz. 2

Jak wytłumaczyć wynik głosowania konwentu - no cóż wybaczcie że nie uznam
tego pytania za retoryczne. Wydaje mi się że Churchill miał dość precyzyjne
zdanie na temat demokacji i rządów większości. Ale tak już całkiem serio -
znamy wynik głosowania - dlatego też reforma jest nadal prowadzona. Co
również nie oznacza, że sam fakt opowiedzenia się kilku osób za tym jest
smym w sobie argumentem który miałby mnie przekonać. To jest fakt który
mojej opinii nie zmieni - tym bardziej że większość uczestników konwkentu
była raczej biernymi słuchaczaminaszej dyskusji - choć takie oczywiście ich
niezbywalne prawo. Do czego zmierzam - wolę aby to efekt jaki Fundacja
osiągnie był dla mnie przekonywującym argumentem a nie fakt opowiedzenia się
jakiejś konkretnej osoby za jakiś rozwiązaniem. Tym bardziej że w tematyce
zarządzania ośrodkami morskimi czy flotą niezbędna jest nieco szersza wiedza
niż przy tematyce zarządzania majątkiej NIEmorskim.

co do oceniania - niestety będę musiał rozczarować - ale jako członek
organizacji zawsze będę miał prawo - a jako instruktor nawet obowiązek -
oceniać wszystkie działania władz zwierzchnich - i reagować na te działania
które w mojej ocenie mogą być z dobrem Związku nie do końca zbieżne. Inną
rzeczą jest że dojrzałość i odpowiedzialność wymaga aby zwrócić się z
obawami do Rady Naczelnej czy CKRu - a nie do Faktu czy TVNu. Wydaje mi się
że to zachowanie właściwe ze wszechmiar.

A od czego jest KHDWiŻ - tu przewrotnie odpowiem - nie od tego co
kierownictwo wodne wymyśli - ani nawet od tego co zleci Główna Kwatera - to
środowiska wodne realnie określają jakie zadania winniśmy dla nich
realizować - choć oczywiście formlanie KHDWiŻ jest zespołem Głównej Kwatery
i jemu służbowo podległe - czego nikt nie kwestionuje. Najlepszym przykładem
tego jest że polecenie Druhny Naczelnik o konieczności podjęcia rozmów z
szefostwem CWMu zrealizowaliśmy jeszcze tego samego dnia czyli bezzwłocznie.

Czy instruktorzy i wędrownicy będą korzystać z modelu wolontariatu - nie mi
to oceniać. A i dość krótki czas jest potrzebny by to zweryfikować. Wiem
jedynie że to narzędzie nie mieści się w zakresie oczekiwań KHDWiŻ. Ale
jeśli jakiś wędrownik czy instruktor ma taką ochotę to nie śmiemy mu tego
zakazywać. W nszym kraju na szczęście mamy zagwarantowaną wolność pracy
...... jak i wolność NIEpracy:)

co do modyfikacji - jak tylko będziemy znali realne założenia porozumienia -
to sądzę że bardzo szybko można ten dokument zweryfikować - dziś jest to
trudne bo nawet nie wiemy jak będzie CWM wyglądał czy jaką flotą dysponował
- ale prac nad tym dokumentem nie odkładamy ad calenda graekas

nie urkywam że jedynie nieco rozczarowuje podejście do tych którzy chcą
dyskutować - ja wiem że być może w latach wcześniejszych głos wodniaków był
małosłyszalny - ale (być może błędnie i przez wrodzoną naiwność) sądziłem że
Główna Kwatera będzie zadowolona że wreszcie jest takie ożywienie tematem i
zaangażowanie - tak przynajmniej przyjmowałem zapewnienia Druha Marchlewicza
- który pierwszy termin zbierania uwag do konkursu przesunął na mailową
prośbę o kilka dni tylko dlatego że taka była nasza prośba - dając tym samym
wyraz otwartości i chęci współpracy. Może nasz błąd i słabość że
oczekiwaliśmy tej partnerskiej postawy na dalszej drodze

jaka jest propozycja kierownictwa - to trudne pytanie - jak tylko będziemy
znali realia Fundacji i porozumienia szybko się wyklaruje wizja. Wiem tylko
jedno - w mojej ocenie nie da się trwale rozłączyć decyzji zarządczych
dotyczących majątku od decyzji odnoszących się do sfery programu.

mam jednak nadzieję że uwaga skupi się na przyszłości - nie na przesłości -
tym bardziej że nie mnie z tego rozliczać - w temacie CWMu zabieram głos i
przesyłam na ręce kolejnego już skarbnika stanowiska od 2009 roku. W
kierownictwie jestem zaś od 2010 zatem jak widać nie można mi zarzucić
lenistwa.

tylko że to jest rzecz drugorzędna - bo ja wolałbym rozmawiać pro futuro o
tym co jest możliwe, o tym co da się zrobić - a tą dyskusję na dzień
dzisiejszy trudno będzie zacząć póki szefostwo CWMu nie okrzepnie w nowych
realiach i nie wypowie się co jest możliwe i na jakich warunkach - zatem na
takie właśnie dane obecnie oczekujemy