[Czuwaj] projekt zmian w systemie stopni instruktorskich

Michał Sadowski michal w michalsadowski.com
Pią, 4 Lut 2011, 21:37:24 CET

Uważam, że pojęcie ewentualnej praktyki w drużynie jest źle sformułowane i
mocno ogranicza możliwości zdobycia doświadczenia w pracy z młodzieżą przez
kandydata na instruktora.
Jestem instruktorem ponieważ chcę pracować z młodzieżą, niezależnie od
pełnionych funkcji w Chorągwi czy GK.
Ale drużynowym nie będę ponieważ nie pozwala mi na to mój zawód wyuczony i
zarazem wykonywany a dokładniej czasowe wyjazdy na statek.
W Chorągwi realizuję program wychowania wodnego, prowadzę szkolenie,
organizuję współzawodnictwo, mam stały kontakt ze środowiskami harcerskimi w
tym z drużynami. Biorę udział w zbiórkach drużyn wodnych, jestem
instruktorem w swoim macierzystym szczepie.
Napisałeś, że jeśli ktoś nie prowadzi albo nie przewiduje prowadzenia
drużyny, nie potrzebuje zdobywać stopni instruktorskich.
Stopień instruktorski z formalnego punktu widzenia nie jest niezbędny,
Można prowadzić obozy, rejsy, szkolenia posiadając inne niż nasze związkowe
uprawnienia.
Ale dlaczego będąc czynnym instruktorem miałbym nie mieć możliwości zdobycia
stopnia instruktorskiego?
Sam fakt, nie bycia drużynowym nie jest w mojej ocenie wystarczającym
argumentem.

Przykre jest, że nie mała grupa instruktorów chciałby wykluczyć z
organizacji wszystkich tych, którzy nie prowadzą bezpośrednio drużyn.

Michał Sadowski
tel. +48 (0) 515 368 493
www.michalsadowski.com