[Czuwaj] Periodyk do historii harcerstwa w ZHP

Sławomir Waś slawek w wasie.pl
Nie, 27 Lut 2011, 19:10:29 CET

Ale chodzi Ci tylko o Kraków? Bo z 2 lata temu książkę o historii tego
okresu wydal na Dolnym Śląsku druh Adam Kiewicz.
SW

----- Original Message -----
From: "Marek Jedynak" <jedynak.marek w gmail.com>
To: "Lista Czuwaj" <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Sunday, February 27, 2011 6:46 PM
Subject: [Czuwaj] Periodyk do historii harcerstwa w ZHP

Czuj duch!
Od ponad 2 lat współpracuję z Małopolskim Okręgiem ZHR, przy
"Krakowskim Roczniku Historii Harcerstwa". Za pasem przygotowania do
kolejnego numeru. W czasopiśmie ukazują się teksty naukowe do dziejów
harcerstwa zarówno przedwojennego, jak i z historii najnowszej.

Rok temu (20.03.2010 r.) pisałem maila do Muzeum Harcerstwa (ZHP). Do
dziś nie otrzymałem żadnej odpowiedzi. Zastanawiam się zatem, czy w
naszej organizacji ktokolwiek przykłada się do powstawania prac
naukowych na temat ZHP? Interesuje mnie przede wszystkim historia
najnowsza ZHP (1956-1989), która moim zdaniem, wciąż jest w
powijakach. O ile wręcz nie jest pomijana/przemilczana. A wg mnie to
temat rzeka...

Wpadł mi w ręce do tej pory wyłącznie "Rocznik Historii Harcerstwa"
wydany przez Ogólnopolski Klub Autorów i Dokumentalistów Historii
Harcerstwa "Gniezno 2000". Niestety jakość tekstów i ich forma w
większości przypadków nie jest wysokich lotów. Chciałbym zaangażować
się w prace na rzecz utrwalania historii ZHP. Ale mam na myśli
czasopismo lub inne wydawnictwa w pełni naukowe.

Ktoś z Was wie coś na ten temat?
Pozdrawiam!
Marek Jedynak