[Czuwaj] Periodyk do historii harcerstwa w ZHP

Marek Jedynak jedynak.marek w gmail.com
Nie, 27 Lut 2011, 19:32:04 CET

Interesuje mnie historia harcerstwa w ujęciu ogólnopolskim, ale i
lokalnym. Podałem przykład "Krakowskiego Rocznika Historii
Harcerstwa", bo to jedyny periodyk naukowy w tym zakresie. Można
znaleźć tam teksty zarówno o środowiskach, jak i wydarzeniach mających
znaczenie dla całej organizacji ZHR i ZHP. Sam pisałem o pogrzebie
mjr. "Ponurego", w którym brało ok. 2000 harcerzy konspiracyjnego RH.
Ich czasopismo jest otwarte na szeroką problematykę.

Książki i monografie to praca na lata. Jak najbardziej to doceniam. Są
jednak tematy, dla których osobna publikacja jest zbyt dużym
projektem. I tu właśnie rola czasopisma naukowego.

MJ