Re: [Czuwaj] walka partyjna w ZHP - było CWM

Jan Orgelbrand jan.orgelbrand w gmail.com
Czw, 6 Sty 2011, 13:34:27 CET

Drogi Druhu Rafale,
Róznica między mną a Panem Marchlewiczem jest taka, że ja nigdy nie
wykorzystywałem ZHP do wspierania swojej partii politycznej. Raczej dbam o
to, by siły polityczne wspierały ZHP. Naiwnością jest uchronienie harcerstwa
od polityki,skoro, jak pisze Druh,  "w Polsce nie można realizować służby
państwowej inaczej
niż poprzez partie polityczne. I jeśli chce się działać dla dobra kraju,
totrzeba albo w jakiejś partii być, albo na jakąś partię głosować". A
harcerstwo, w założeniu przynajmniej, wychowuje dla służby państwowej. A
skoro tak, to trzeba dbać, by politycy wspierali harcerstwo, a nie żerowali
na nim.  A swoją drogą "wypychanie" mnie przez Druha z listy dyskusyjnej
uważam za niegrzeczne. Ja nie proponuję, aby Druh zabrał swoje zabawki ,
chociaż nie wszystkie mi się podobają...

Pozdrawiam
hm Jan Orgelbrand