[Czuwaj] CWM

Helena Jędrzejczak helena.jedrzejczak w gmail.com
Czw, 6 Sty 2011, 19:44:52 CET

Drogi Druhu Michale,

przed wysuwaniem tego typu insynuacji (bo wyrażenie "obawy", że pod
kierownictwem Marabuta CWM będzie działał zgodnie za Statutem ZHR i to w
jakiejś wypaczonej formie, jest insynuacją i tyle), proponowałabym najpierw
poznać zarówno środowiska ZHR jak i samego Marabuta lub chociaż - jego
dotychczasową harcerską "karierę".

Odpowiadając na Druha obawy - moim zdaniem nieuzasadnione, jeśli weźmie się
pod uwagę znane powszechnie poglądy Marabuta - w szeregach ZHR także jest
miejsce dla wyznawców innych religii i osób niewierzących. Chrześcijaninem
musi być instruktor, a nie harcerz czy harcerka.
Rzeczywiście, nie warto ciągnąć tej dyskusji dalej - ale skoro uważa Druh,
że fakt przynależności pełnomocnika Naczelniczki do innej niż ZHP
organizacji harcerskiej zagraża "świeckiemu charakterowi" CWM, to warto na
tę obawę odpowiedzieć i spróbować ją rozwiać, stąd ten mail. Osobiście też
ciekawi mnie, w jaki sposób Druh wyobraża sobie "chrystianizację" CWM? W
dodatku przymusową? Bo mi jakoś nie przychodzą do głowy pomysły na jej
przeprowadzenie. A współprowadziłam obóz z ZHRowskimi wodniakami, byłam
komendantką obozu (i Szczepu) wspólnego z ZHR, prowadziłam zajęcia na
ZHRowskich kursach drużynowych i przewodniczek i nic z tego mnie nie
zainspirowało.

Skoro już napisałam - Marabucie cieszę się bardzo i życzę powodzenia i mam
nadzieję, że CWM stanie się Centrum *Wychowania* Morskiego, a nie tylko
armatorem.

Pozdrawiam serdecznie

Helena Anna Jędrzejczak
była już instruktorka Szczepu 23 WDHiZ "Pomarańczarnia"