[Czuwaj] cv, by³o: walka...

Darek Brzuska brzuska w mp.pl
Czw, 6 Sty 2011, 23:53:19 CET

Dnia 06-01-2011 o 22:25:07 washa <washa w tlen.pl> napisa³:

> Przepraszam, bo ja jestem nowy na li¶cie i nie wszystkich jeszcze
> kojarzê. Kim jest ten druh Jan Orgelbrand?
>
> Filip Springer

Filipie, zdziwi³e¶ mnie. O ile pamiêtam, Twoje nazwisko przewija³o siê pod
ró¿nymi publikacjami prasowymi i internetowymi na tematy harcerskie,
publikacje by³y dobre a osoba ich autora sprawia³a wra¿enie osoby
zorientowanej w bie¿±cych realiach harcerskich.

Nie jestem upowa¿niony przez dha Jana, ale mo¿e lepiej, ¿eby odpowiedzia³
kto¶ trzeci, ni¿ sam zainteresowany. Wiêc kilka danych, a potem kilka s³ów
osobistych.

Harcmistrz, cz³onek Naczelnego S±du Harcerskiego, na Zje¼dzie ZHP w
grudniu 2009 kandydowa³ na funkcjê Przewodnicz±cego ZHP, w poprzedniej
kadencji w³adz ZHP najpierw cz³onek NSH a potem przewodnicz±cy NSH.
Instruktor chor±gwi kujawsko-pomorskiej. W "cywilu" prawnik, zastêpca
G³ównego Inspektora Sanitarnego (czyli szefa Pañstwowej Inspekcji
Sanitarnej - znanego wszystkim harcerzom sanepidu). Tyle znanych mi
faktów. Jak co¶ pomyli³em, przepraszam.

Kilka s³ów opinii osobistej: Wspó³pracowa³em z dhem Janem przy opracowaniu
propozycji Statutu przedstawionej przez RN ZHP na ostatnim Zje¼dzie. Nasze
pogl±dy na Statut i organizacjê czêsto ró¿ni³y siê, a czasem zgadza³y.
Twardy dyskutant, o zdecydowanych pogl±dach.
Jest autorem obowi±zuj±cej wersji (i poprzedniej wersji te¿) instrukcji
sanitarnej dla obozów harcerskich pod namiotami. Ja, bêd±c jednym z
twórców wersji jeszcze poprzedniej, ¶mia³o przyznajê, ¿e obecna wersja
jest dobra, i pozwala organizowaæ puszczañskie obozy mimo coraz bardziej
restrykcyjnych przepisów pañstwowych.
Jako "nasz cz³owiek w sanepidzie" jest nieoceniony. Jako instruktor i
dyskutant na Czuwaju, osoba z pewno¶ci± wyrazista, o twardych i
kontrowersyjnych pogl±dach, prawdopodobnie przez jednych jest lubiany,
przez innych szanowany, a przez innych wrêcz przeciwnie.

Mam nadziejê, Druhu Janie, ¿e nie urazi³em.
Mam nadziejê, Druhny i Druhowie, ¿e mrok niewiedzy rozja¶ni³em cokolwiek.

Czuwaj
Darek Brzuska

--
U¿ywam programu pocztowego Opery: http://www.opera.com/mail/

Wiêcej informacji o li¶cie dyskusyjnej Czuwaj