[Czuwaj] Prycze a instrukcja , było: cv

brzuska w mp.pl brzuska w mp.pl
Pią, 7 Sty 2011, 12:33:41 CET

Beata Pawełczyńska napisała:

> Teraz wiem kto jest odpowiezialny za nową instrukcję sanitarną, i kogo
> przeklinają harcererze. Jako Hufiec Pruszków robimy od zawsze puszczańskie
> obozy i punkt o koniecznosci utrzymania odległości między pryczami ( z
> jednej strony ) jest powodem corocznej walki mojej jako komendanta i
> harcerzy, którym ciężko się do tego dostosować. Zmagając się co roku z
> sanapidem byłam przekonana, że instrukcje stworzył jakiś cywil, który na
> oczy nie widział obozu harcerskiego i kto nie ma pojęcia o pracy
> harcerskiej. Nie zgadzam sie z przedmówca. Nie jest to dobra instrukcja,
> [...]

Druhno Beato. Wymóg, by dostęp do pryczy był zapewniony co najmniej z
jednej, dłuższej strony, jest w instrukcji sanitarnej od dziesięciu lat,
co najmniej. Był już w tej wersji poprzedzającej "moją". Nie jest to żadna
nowość. Ja też, pracując nad instrukcją, uznałem, że jest to pomysł dobry,
a wspólne, sześcioosobowe leże dla zastępu jest pomysłem złym i
niehigienicznym, choć z pewnością oszczędza miejsce w namiocie.

Nie mamy też w drużynie i całym naszym środowisku większych problemów, by
zaplanować pionierkę namiotową tak, aby spełnić to wymaganie. Choć trzeba
się trochę nakombinować, przyznaję.

Tak więc uprzejmie proszę dołączyć do listy osób przeklinanych także moją
skromną osobę. Nie wiem, czy jestem dobrym towarzyszem dla druha Jana w
tej kwestii, ale zaryzykuję.

Pozdrawiam serdecznie.

Czuwaj!

hm. Darek Brzuska
drużynowy 254 Warszawskiej Drużyny Harcerskiej "Matecznik" im. Janka
Bytnara "Rudego", hufiec ZHP Warszawa Żoliborz
(w życiorysie ponad 1000 dni przeżytych na obozach itp. imprezach, prawie
wyłącznie leśnych, puszczańskich)