Re: [Czuwaj] Prycze a instrukcja , było: cv

Piotr Kołodziejczyk piotr w kolodziejczyk.waw.pl
Pią, 7 Sty 2011, 21:35:02 CET

Darku! Albo Druhu Darku (bo sumie "brudzia" żeśmy nie pili)!

Nie o przeklinanie chodzi. Tylko o sam pomysł instrukcji sanitarnej.
Poradnik tak, zawsze się przyda, ale instrukcja? Czyli taki quasi
-prawny dokument, w którym są takie genialne zapisy jak:
"par 13. 1. Posiłki należy przygotowywać w warunkach higienicznych [...]".
No bardzo dobrze, bo bym na to nie wpadł ;).
W instrukcji bezpieczeństwa dobrze napisać, że ma być bezpiecznie, tylko...
Ale poważnie:

Dlaczego państwo ma ingerować w relacje między rodzicem, a organizacją?
Przecież jeśli oddajesz dziecko do dziadków na tydzień ferii, to nie
musisz mieć stanowiska do wyparzania jaj (a masz w domu?). Czy w takim
wypadku naczynia po usunięciu resztek i zamknięciu ich w zamykanych
pojemnikach ( na pamiątkę??) myjesz, płuczesz i zanurzasz w kotle z
wrzącą wodą (a jak włożyć jeden wielki do drugiego wielkiego gara,
jeśli są tej samej wielkości?).

Problemem jest, że z jednej strony państwo chce się wtrącać w relacje
rodzice-organizacja, a z drugiej strony pisząc taką instrukcję chce
się wyłączyć z odpowiedzialności. W razie problemów zawsze można
powiedzieć, że naczynie nie zostało dostatecznie dobrze wyparzone w
gorącym kotle, czyli komendant winny. To jest bardzo nieciekawa
perspektywa.
I to jest absurd.
Fakt, że instrukcja wyłącza np. obozy wędrowne świadczy, że nie ma
uniwersalnych zasad higieny, które da się zawsze i wszędzie aplikować.
Lepiej jest inwestować w szkolenie osób, które prowadzą obozy i w
ramach różnych poradników będą na bieżąco reagować na zagrożenia, niż
w głupie dokumenty - nic nie zastąpi zdrowego rozsądku i
doświadczenia.
 Z moich doświadczeń częściej problemy natury
sanitarno-epidemiologicznej zdarzały się z powodów dalekich od
siedziby obozów, czyli jedzenie przez uczestników różnych nieświeżych
potraw w trakcie wędrówek zastępami, niż z powodu garnków z pękniętą
emalią.

Więc jak dla mnie to lepiej żeby GIS  ganiał za kebabami na dworcach,
zamiast wnikać w warunki obozowe ruchu harcerskiego. Chyba, że
moglibyśmy czegoś nauczyć inspektorów. ;).

admiral