[Czuwaj] Gotowanie w zastepach

Rafał Bednarczyk rafal.bednarczyk w zhp.pl
Nie, 9 Sty 2011, 01:27:18 CET

Witam wszystkich,

Antoni Kurek napisał:

>Czesc!
>
>Kto z osob zapisanych na liste organizuje/uczestniczy na obozach gdzie
>zastepy same sobie gotuja?
>
>Chetnie poznam blizej doswiadczenia, wiec zalezy mi na osobach z
>aglomeracji warszawskiej.

Antek - ja organizowalem kilka takich obozow, bralem tez udzial
w kilku zagranicznych gdzie można fajnie porownac kilka pomyslow
i roznic typu budowanie "fire table" w skautingu holenderskim.
Chetnie Ci opowiem jak wroce z konferencji.

Pamietac jednak trzeba, ze zazwyczaj takie obozy w Polsce nie trwaly
tyle co typowe mokotowskie obozy, do których jestes przyzwyczajony
czyli 4-tygodnie, a te zagraniczne to już na pewno. No i ze w takim
ujeciu gotowanie przez zastep jedzenia jest elementem programowym
tak samo waznym jak np. bieg patrolowy - wymaga wiec to przeorganizowania
programu obozu w ujeciu, który stosujemy u nas.

No i na koniec pozwole sobie zauwazyc chyba w omawianym temacie zdarzenie
niezmiernie istotne, ale poniewaz niepopularne na tej liscie, to skrzetnie
przemilczane: sukces ostatniego zlotu w Krakowie, gdzie gotowanie odbywalo
się
w druzynach zlotowych czyli nie było centralnego zywienia w plastikowych
pojemnikach, czy tez zestawow - model który skopiowalismy w 100%
ze swiatowego jamboree skautowego.

pozdrawiam wszystkich
R. Bednarczyk
hm. Rafał Bednarczyk
członek GK ZHP, komisarz zagraniczny ZHP
Związek Harcerstwa Polskiego
ul. Konopnickiej 6, 00-491 Warszawa
kom. 601 317036 fax. +48 22 339 0606
www.zhp.pl