[Czuwaj] Posiedzenie RN ZHP

Sławomir Waś slawek w wasie.pl
Wto, 8 Mar 2011, 00:01:50 CET

----- Original Message -----
From: "Darek Brzuska" <brzuska w mp.pl>

> [...]
> z zadłużenia, co więcej - powoli wychodzi. Ale kasy mu nie starczy, bo z
> próżnego nawet Salomon nie naleje, a co dopiero Cyryl. Jeżeli dobrze
> zrozumiałem i jeżeli dobrze pamiętam, spłacił zadłużenie na mniej więcej
> 1,5 dużej bańki, przez co dług zmalał o mniej więcej 0,5 dużej bańki.
> Rozumiecie problem? Same odsetki zjadają milion. Zrzutka na Związek
> pozwoli na poluzowanie pętli. Inaczej przyjdzie komornik i zabierze moje
> kompasy, namioty i saperki. Nie wierzcie, że podwójna osobowość prawna
> specjalnie przed tym ochroni. Już nie chroni.

Nie mam pełnej wiedzy o finansach Związku od 2007 roku. Być może nie
powiększono zadłużenia, a jedynie rolowano już zastane. Niemniej odnoszę
wrażenie, że intencją nowej składki jest zabezpieczenie środków na wykup
KWITów. Dlatego rozumiem pytanie Rafała.
Mam nadzieję, że dobrze słyszałem o tym, że będzie ona szła w parze z
zaprzestaniem transferowania pieniędzy, których tak Związkowi brakuje, do
organizacji międzynarodowych.

Cyrylowi oczywiście gratuluję odwagi :-) I nie wątpię, że on sam odejdzie z
funkcji jeśli pomysł nie wypali.
Ale to akurat nie on powinien... Raczej Ci którzy pewnej nocy postanowili
"wziąć odpowiedzialność za Związek" i po 4 latach ich pomysł sprowadził się
do sięgnięcia do instruktorskich kieszeni.

Druh Darek trochę się uniósł i postraszył komornikiem. I jeszcze podważył
sens wprowadzenia podwójnej osobowości prawnej! :-)
Nie trzeba się Druhu obawiać o kompasy i saperki. Komornicy raczej zaspokoją
się z nieruchomości i nie będą sięgać po sprzęt drużyn. Podwójna osobowość
prawna skutecznie powinna im to utrudnić. Ale o tym w osobnym wątku.

Ja też zapłacę tą składkę, a nawet namówię jeszcze kogo się da. Chyba, że
np. CKR na czyjś wniosek uchyli uchwałę RN. Proszę jedynie o imienny wykaz
głosowania nad tą uchwałą. I prośbę tę rozszerzam na inne głosowania.
Instruktorzy muszą wiedzieć, kto wbrew postanowieniom Zjazdu ZHP, pozwala
pełnić funkcje osobom, które utraciły bierne prawo wyborcze na funcję
Komendanta Chorągwi. Protokoły z posiedzeń RN powinny być publikowane na
stronie RN. Taki nasz swoisty BIP w ZHP powinno się stworzyć ;-)

> Jak ktoś ma dobry i realny pomysł, jak rozwiązać problem zadłużenia ZHP,
> niech go daje.

Chyba jeszcze nie czas. Za duże ryzyko, że trafi się spryciarz, który
przelicytuje pomysłodawcę miejscem w GK dla dziekana, zamiast własnym
pomysłem.

> Darek Brzuska
> Przewodniczący Komisji Prawnej RN ZHP

SW