[Czuwaj] Re: Posiedzenie RN ZHP

Bianka Sieredzinska madamebianca w gmail.com
Wto, 8 Mar 2011, 11:35:13 CET

Powiedziałabym, że nic z tego nie mamy.
Jeśli  mali harcerze na dole widzą,że ze swoich składek nic nie mają,
góra jest gdzieś daleko i w sumie ona ich nie bardzo interesuje
(wiedzą,że istnieje, ale to za wysoki szczebel dla nich żeby o tym
myśleć), to tylko czasem zastanawiają się w co pakują swoiją i swoich
rodziców kasę :D.
Natomiast co do dodatkowej składki. Można mnie wyśmiać, wygwizdać,
ugotować żywcem, obrazić się na mnie, zabronić mi czynnego udziału w
zjazdach, zawiesić moje członkostwo w Związku, ale nie mam zamiaru tej
składki płacić. Jeśli ona przejdzie, to jest duże prawdopodobieństwo,
że potem pojawią się następne, bo była pierwsza precedensowa, która
wszyscy zapłacili. Z definicji instruktor harcerski jest
wolontariuszem -i organizacja jest dla nas, a nie my dla organizacji.
To, że ktoś o tym zapomniał pożyczając setki tysięcy i licząc, że
potem "jakoś to będzie", to nie jest powód do identyfikacji środowisk
z długiem. Ba, wcale się nie dziwię, że tej identyfikacji nie ma.
Podwyższenie składki członkowskiej do 36zł też miało na celu spłaty
pewnych zobowiązan (o ile dobrze pamiętam artykuł z któregoś Czuwaja
sprzed chyba roku?). Chyba też nie do końca wyszło..
Swoją drogą zbiórka na Zawiszę była klapą. :)
Nasz Związek to jedna wielka "piramida finansowa".

Pozdrawiam,
B.