[Czuwaj] Re: Re: Posiedzenie RN ZHP

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Wto, 8 Mar 2011, 12:23:42 CET

Dnia 08-03-2011 o 12:06:39 <czuwaj-request w listy.czuwaj.net> napisał(a):

hm. Bartek Szumski HR napisał:

> Votum separatum, choć mam nadzieję że to nie są bynajmniej słowa
> wołającego na puszczy
> To na pewno bardzo ciężka decyzja dla członków RN, i wierzę że
> kierując się posiadaną przez siebie wiedzą nie widzieli innej
> możliwości.

A ja nie sądzę. Jeśli o mnie chodzi to znacznie lepszą decyzją byłaby
sprzedaż Perkoza i spłata długów zanim przejmie to komornik. A przejmie i
tak bo ZHP jest jak człowiek który wyszedł właśnie z bagna pełnego
pijawek. Albo odpali je ogniem albo umrze. My w ZHP kochamy zwierzątka
więc ... Umrze.

> A wszystkim piszącym na tę listę słowa wzburzenia - cóż droga wolna -
> harcerstwo a i nasz Związek Harcerstwa Polskiego to organizacja
> dobrowolna - nikt was tu nie trzyma, zakładajcie sobie nowe związki,
> fundacje i kluby. Obrażajcie się na wybrane przez waszych
> przedstawicieli władze, słowem "róbta co chceta" - wolna wola.
> To wieczne polskie "machanie szabelką, gardłowanie, sienkiewiczowskie
> teatralne epatowanie słowami" już mi zbrzydło.

Wszystkim zbrzydło tylko, że to wcale nie jest tak do końca. Gdyby w ZHP
była stosowana demokracja... To sprawa pewnie wyglądałaby inaczej. Bo to
niestety działa w 2 strony. Jeśli wybory do RN polegają na wyznaczeniu
kandydatów to niech sobie wyznaczający płacą. BO TO ICH RN. Proste ?
Jeszcze ktoś chce zapytać o niską identyfikacje "dołów" z decyzjami "góry"
?

> Ja będę robił co mogę aby ZHP wyciągnąć z tej zapaści bo to i "mój
> ZHP", jak trzeba zapłacę 80 zł, jak będzie trzeba zapłacę i drugi czy
> trzeci raz i będę uważnie patrzył na co te pieniądze idą i skąd se te
> długi - bo bynajmniej nie są to długi tej GK. Choć bynajmniej
> finansowo obecnie mi się nie przelewa

Patrzyć to sobie możesz... I tak nie zobaczysz. System wchłonie każdą
kasę, jak gąbka.

> Ale to nie jest łatwe zadanie więc nie zmuszam nikogo by to robił. Bo
> niełatwo być harcerzem...

hmm... Bartku bycie harcerzem nie równa się byciu frajerem

> Czuwaj !
> hm. Bartek Szumski HR

Sikor

ps. A teraz na poważnie. Oczywiście decyzja o dodatkowej składce była
decyzją optymalną z PUNKTU WIDZENIA DECYDENTÓW, chociaż już niekoniecznie
organizacji. Po pierwsze gdyby mieli płacić członkowie cała sytuacja
rozciągnęła by się poza naszą organizację. Ciekawe co z tego by wyszło. Po
drugie, miast sprzedać Perkoza i spłacić długi lepiej go nie sprzedawać i
długi zostawić rozluźniając tylko trochę pętlę i odraczając egzekucję.
Dlaczego ? To w sumie proste, niech sobie każdy sam odpowie.