[Czuwaj] Re: Posiedzenie RN ZHP

seascout czwartak w gmail.com
Wto, 8 Mar 2011, 14:01:55 CET

> A jeżeli jednak posiadacie pieniążki na kontach swoich jednostek, to
> tym najbiedniejszym instruktorom, którzy faktycznie nie mają z czego
> opłacić tej składki, możecie przecież owe 80 zł dofinansować.
>
> Uchwała jest dyskusyjna. Nie ukrywam, że pierwsza moja reakcja była
> podobna do większości powyżej. Warto jednak na zimno przemyśleć, czy
> nie ma ona sensu.
>
> Bardzo serdecznie pozdrawiam

Nie Piotrek. Nie ma zgody. I nie chodzi tu o 80 czy o 100 zł. Chodzi o
zasadę. O to, że nie można ignorować uchwał Zjazdu i zaciągać zobowiązań, a
następnie, wobec niepowodzenia,  przerzucać odpowiedzialność finansową na
innych instruktorów.

Wiesz... gdyby to był jakiś wypadek losowy. Że lawina zabrała nam Głodówkę,
albo pożar lasu spalił Perkoz. To byłaby inna sytuacja. Wszyscy pewnie nie
szczędzilibyśmy środków i kasy, by odbudować ośrodek. Ale tu mamy ewidentny
przypadek partactwa za który płacic mamy wszyscy! Ja nie znajduje w sobie
zgody na takie rozwiązania.

Dodajmy, że od kilku lat, nie dostaje nic z GK. Jeszcze parę lat temu,
chociaż centralna akcję promocyjną na 1% mieliśmy. A dziś? Ja nie czuje
żadnego wsparcia ze strony wyższych struktur, zapisana w strategii zasada
subsydiarności nie jest w ogóle stosowana. Jak my mamy problem - to tylko my
mamy problem. Jak problem ma GK - to teraz okazuje się, że to jest również
mój problem. Nie podoba mi się takie myślenie.

Seascout