[Czuwaj] Re: Posiedzenie RN ZHP

Grzegorz Skrukwa greegors w icpnet.pl
Wto, 8 Mar 2011, 21:31:18 CET

Żaden z argumentów które pojawiły się dotąd w obronie składki dodatkowej nie
jest przekonujący.

Argument demokracji: Mamy demokratycznie wybrane władze, one to uchwaliły,
trzeba to wykonać" -jst zupełnie bezwartościowy.
Po pierwsze, demokracja w naszym Związku jest bardzo odległa od modelowej.
Wielokrotna pośredniość wyborów, brak kultury demokratycznej.
Po drugie -nawet gdyby w ZHP demokracja działała modelowo, to nie jest żaden
powód by nie krytykować i nie  protestować wobec decyzji władz.
Demokratycznie wybrane władze podejmują czasem decyzje sprzeczne ze zdrowym
rozsądkiem i moralnością. W USA demokratycznie wybrane władze stosowały
segregację rasową - działacze ruchu praw człowieka odpowiedzieli
obywatelskim nieposłuszeństwem. Decyzję o udziale polskich żołnierzy w
interwencji w Iraku podjęły demokratycznie wybrane władze Polski - czy to
znaczy że muszę się z nią zgadzać?

argument "To mój ZHP".
Tak, to mój ZHP. I właśnie dlatego jestem tak smutny i zły. Jako instruktor
ZHP zobowiązałem się w dbać o dobre imię Związku i godnie sprawować funkcję
instruktora. Ta uchwała RN w żaden sposób nie daje mi tej możliwości.
Nie będę potrafił wytłumaczyć młodszym od siebie instruktorom szczepu i
hufca (fajnym młodym ludziom którzy nie mają w życiu nielekko, ale potrafią
łączyć studia i pracę z służbą instruktorską) że mają zapłacić po 80 zł za
błędy tych na górze.
Nie będe miał zadnych argumentów w rozmowie z ex-instruktorami, moimi
rówieśnikami, którzy odeszli z ZHP kilka lub killkanaście lat temu
przekonani że w tej organizacji nic nie zmieni się na lepsze. Teraz będę
wyglądął na frajera, kretyna i naiwniaka, i będę zewsząd słyszał "widzisz?
trzeba było rzucić ten zethap w cholerę. Jak oni Cię tam traktują?".

Argument "jak macie inny pomysł na ratowanie finansów zwiazku to zgłoście
się do Cyryla". Argument fałszywy. Szeregowy członek organizacji nie musi
mieć takich pomysłów. A zresztą ... Być może trzeba sprzedać Głodówkę,
sprzedać Perkoz. Trudno. Wiele rzeczy w Polsce się skończyło. Wojsko
likwiduje garnizony, władze miast i gmin zamykają szkoły, zamyka się
nierentowne sklepy i zakłady przemysłowe. Trudno.

Jestem instruktorem od 1995. Przez ten czas zawsze rzetelnie płaciłem
składki, odprowadzałem składki z drużyny i szczepu, rzetelnie rozliczałem
obozy, dbałem o sprzęt szczepu i hufca, pracowałem przy remontach stanicy.
Wielokrotnie dokładałem się do działalności ZHP płacąc za paliwo, rozmowy
telefoniczne, papier, toner do drukarki, kserokopie itd. Jestem gotów robić
to nadal. Natomiats nie poczuwam się do najmniejszej odpowiedzialności za
długi ZHP jako całości.
Ktoś zadłużył ZHP, ktoś podejmował decyzje takie a nie inne, ktoś inwestował
kiedyś w Radio RH Kontakt, ktoś pobierał pensje, ktoś odpowiadał za składki
do ZUS. Niech odpowiedzialność wezmą ci, co sprawowali władzę w zakresie
finansów ZHP.

GS