[Czuwaj] Re: Re: Posiedzenie RN ZHP

Andrzej Starski astarski w wp.pl
Śro, 9 Mar 2011, 18:41:52 CET

Janusz!

sikor:

> Skoro koszty konsumują zyski to sprzedaż jest rozwiązaniem NAJLEPSZYM. Aby
> wiedzieć o czym mówimy trzeba wycenić te nieruchomości. Gdybanie że
> dostaniemy za nie i tak mało jest... Takie sobie.
> Utrzymywanie tych ośrodków dla samego utrzymywania jest ewidentnym błędem
> w zarządzaniu. Jeśli ma być to porządnie to może jakiś biznes plan
> pokazujący zyski dla właściciela, ich wysokość i terminy...

Piszesz o "ewidentnych błędach w zarządzaniu" - ale chyba mieszasz koszty z
inwestycjami. Przecież w większości przedsiębiorstw w fazie rozwojowej zysk
idzie na inwestycje - a te ośrodki moim zdaniem właśnie rozwoju wymagają! To
raczej elementarz zarządzania!

Utrzymuje się je po to m.in. aby prawie 100 tyś organizacja harcerska miała
jakiś swój ośrodek, w którym może zorganizować imprezę zlot, szkolenia,
obozy etc. Na całym świecie organizacje skautowe mają swoje ośrodki. Dwa w
skali ZHP (GK ZHP) to nie jest jakieś straszne przeładowanie.

> Generalnie ZHP zarządza tak nieudolnie że nawet płakać już nie ma po czym.
> Oczywiście przyczyny tego stanu są zróżnicowane od zwykłej niekompetencji
> poprzez nieuczciwość aż do ... Systemu Stopni Instruktorskich i maniery
> wciskania hm gdzie się da byle poza wychowaniem.

Ze spiskową teorią trudno dyskutować...

> Oczywiście jestem sobie w stanie wyobrazić zyski z tych ośrodków, jestem
> sobie w stanie wyobrazić zyski nie tylko finansowe ale również
> organizacyjne np. takie jak to, że harcerze z friko mogą biwakować na
> terenie należącym do ZHP. A mogą ?

Byłem komendantem hufca (do 2007 roku) i korzystałem na preferencyjnych
zasadach (znaczy środowisko nie ja osobiście) z ośrodków ZHP: Załęcza,
Perkoza, z ośrodków Chorągwi Stołecznej. Z perspektywy jestem z tego
zadowolony nikt nie dałby mi tak dużo za środki finansowe, które na to
przeznaczałem (tzn. hufiec przeznaczał).

hm. Andrzej Starski