[Czuwaj] Re: Re: Re: Posiedzenie RN ZHP

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Śro, 9 Mar 2011, 20:14:15 CET

> sikor:

> Piszesz o "ewidentnych błędach w zarządzaniu" - ale chyba mieszasz
> koszty z
> inwestycjami. Przecież w większości przedsiębiorstw w fazie rozwojowej
> zysk idzie na inwestycje - a te ośrodki moim zdaniem właśnie rozwoju
> wymagają! To raczej elementarz zarządzania!

Zaraz zaraz... napisałem, że utrzymywanie ośrodków dla samego utrzymania
jest ewidentnym błędem w zarządzaniu.
Więc proszę Odnoś się do tego co faktycznie napisałem.
Zupełnie inaczej brzmiałaby odpowiedź w stylu: Jest biznes plan. Trwa
inwestycja po ukończeniu której od stycznia 2012 roku ośrodek w Perkozie
będzie przynosił 12 tys miesięcznie więcej niż obecnie. Zostanie to
osiągnięte dzięki dotacji z ministerstwa sportu i turystyki przeznaczonej
na utrzymanie tanich miejsc noclegowych. Albo: Przychody sa szacowane na
poziomie 65 tys miesięcznie m.in. dzięki podpisaniu umowy z BCC...
To będzie świadczyło że być może warto Perkoz zostawić we władaniu ZHP. Na
dzis przeczytałem jedynie że właściwie to ośrodki same zjadają to co
wypracują. A więc moim zdaniem są niepotrzebne. A co do cen... Cóż bez
specjalnej łaski mam miejsca udostępniane w górach i na nizinach po 5 zł
od osoby. W tym koszty wody i sanitariatów jak i dostęp do prądu oraz
sporo opału. A ile zaproponuje mi harcerska baza ?

> Utrzymuje się je po to m.in. aby prawie 100 tyś organizacja harcerska
> miała jakiś swój ośrodek, w którym może zorganizować imprezę zlot,
> szkolenia,
> obozy etc. Na całym świecie organizacje skautowe mają swoje ośrodki. Dwa
> w skali ZHP (GK ZHP) to nie jest jakieś straszne przeładowanie.

Odpowiedź wyżej. Mojego środowiska nie stać po prostu na harcerskie
ośrodki.

> Ze spiskową teorią trudno dyskutować...

Andrzeju, proszę pomyśl chwile zanim napiszesz. To nie żadna teoria
spiskowa tylko analiza systemu pozyskiwania kadry zarządzającej w ZHP (o
ile to co jest można nazwać systemem)

> Byłem komendantem hufca (do 2007 roku) i korzystałem na preferencyjnych
> zasadach (znaczy środowisko nie ja osobiście) z ośrodków ZHP: Załęcza,
> Perkoza, z ośrodków Chorągwi Stołecznej. Z perspektywy jestem z tego
> zadowolony nikt nie dałby mi tak dużo za środki finansowe, które na to
> przeznaczałem (tzn. hufiec przeznaczał).

Jak wyżej już napisałem.

> hm. Andrzej Starski

sikor

> Nie jasne Sikor nie wybrane tylko wyznaczone - pewnie przez Ciebie
> I tak dochodzimy do absurdu
> Sam nie wiem śmiać się czy płakać ...
> Bartek

A nie wiesz jak są "wybierane" nasze władze ? Przykład mamy na ostatnim
Zjeździe gdzie zrobił się spory problem bo do RN był o jeden kandydat za
dużo. Więc jeśli chcesz, to trwaj dalej w błędnych przekonaniach na temat
demokracji panującej w ZHP.
O poszanowaniu przepisów to wogóle już lepiej nie pisać, czego dowód mamy
w działających "komendantach" kilku chorągwi.
Więc naprawdę dobrze się zastanów zanim będziesz pisał o demokracji w ZHP.

sikor