[Czuwaj] Re: Re: Re: Posiedzenie RN ZHP

Krzysztof Ludwig krzysiekl w interia.pl
Śro, 9 Mar 2011, 22:40:56 CET

----- Original Message -----
From: "Janusz Sikorski" <jsikorski w wp.pl>
To: <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Wednesday, March 09, 2011 8:14 PM
Subject: [Czuwaj] Re: Re: Re: Posiedzenie RN ZHP

> A nie wiesz jak są "wybierane" nasze władze ? Przykład mamy na ostatnim
> Zjeździe gdzie zrobił się spory problem bo do RN był o jeden kandydat za
> dużo. Więc jeśli chcesz, to trwaj dalej w błędnych przekonaniach na temat
> demokracji panującej w ZHP.
> O poszanowaniu przepisów to wogóle już lepiej nie pisać, czego dowód mamy
> w działających "komendantach" kilku chorągwi.
> Więc naprawdę dobrze się zastanów zanim będziesz pisał o demokracji w ZHP.
>

> sikor

Nie byłem na ostatnim Zjeździe. Uczestniczyłem jednak w poprzednich.
I jestem przekonany, że większość patologii powstaje zwyczajnie dlatego, że
delegatami wybierane są nieodpowiednie osoby.
Oczywiście komendanci chorągwi mieszają przy łączeniu rejonów wyborczych,
ale na tym ich możliwości manipulacji w zasadzie się kończą. Komendantom
hufca nie zależy (chyba, że na zasadzie współzawodnictwa, żeby wszedł "nasz"
a nie "ich"). W każdym razie nie słyszałem o jakichś strasznych
nieprawidłowościach związanych z wyborem delegatów na Zjazd.
Wydaje mi się, że instruktorzy "liniowi" lekceważą po prostu te wybory.
Podsumowując uważam, że wybory delegatów na Zjazd są demokratyczne.
A to, że rezultat wyborów nie jest świetny (duża liczba "Totemów" na
krzesłach nie wiedzących nawet czasem gdzie są i nie umiejących czytać ze
zrozumieniem + o wiele większa tych bez własnego zdania wpatrzonych w
komendantów chorągwi jak w obrazy), to już wina słabości naszej organizacji
i poziomu naszych instruktorów.
I wtedy nie do końca demokratycznie wybierane/wyznaczane (jak wolisz) są
władze naczelne. Ot, demokracja.
W każdym razie uważam, że ponosimy za to wszystko odpowiedzialność.

Pozdrawiam!

Krzysiek

Mozesz kupic dom juz nawet za 120 tys. zl
Sprawdz >> http://linkint.pl/f2937