[Czuwaj] Znowu o CWM i Zawiszy , było: Posiedzenie RN ZHP

brzuska w mp.pl brzuska w mp.pl
Czw, 10 Mar 2011, 07:51:59 CET

Jeszcze gwoli wyjaśnienia. Piszę z pamięci, nie majac dokumentów przed
sobą, ale jeżeli coś pokręcę, to Cyryl mnie poprawi. Albo poprawią
żeglarze obecni na liście.

Andrzej słusznie napisał
> Nie oczyszczony z długu Zawisza, przeniesiony do osobnego podmiotu nadal
> zagrażałby ZHP! - przeniesienie do osobnego podmiotu to nie jest żadne
> skuteczne rozwiązanie.
(...)
> Jestem nie w kursie dzieła (nie znam sprawozdań finansowych), ale moim
> subiektywnym zdaniem koszty utrzymania Zawiszy są i będą na tyle duże, że
> realnie nie spodziewałbym się nigdy wpływów z CWM do GK ZHP.

Jeszcze raz podkreślam:

Nie ma mowy o przenoszeniu własności s.y. Zawisza Czarny lub obiektu CWM-u
do osobnego podmiotu. Jest mowa o wynajęciu Zawiszy i obiektu CWM-u od ZHP
przez fundację. Zwracam uwagę na to, że z samej istoty umowy najmu wynika,
że wynajmujący (ZHP) pozostaje właścicielem przedmiotu najmu. Zwracam
uwagę na fakt, że najem jest związany z czynszem najmu, a najemca np. może
zobowiązać się do utrzymywania przedmiotu najmu w stanie "używalności", co
w przypadku Zawiszy także może oznaczać przeprowadzanie remontu klasowego.
Według mojej wiedzy właśnie tak ma być.

Oczywiście IMHO przedsięwzięcie realizowane na CWM dochodowe raczej nie
będzie, bo zgadzam się z Andrzejem, że nasz Zawisza Czarny jest dość
kosztowny. Więc potencjalny czynsz najmu raczej nie będzie znaczącym
profitem dla ZHP. Ale w moim rozumieniu fudacja na bazie CWM nie jest
planowana jako przedsięwzięcie dochodowe, tylko jako pomysł na wychowanie
morskie w ZHP (i nie tylko w ZHP) bez konieczności dokładania przez ZHP do
tego interesu. Stąd współpraca z partnerem zewnętrznym, który jest skłonny
dołożyć swoje środki do tego interesu, w zamian za możliwość korzystania z
naszego majątku przy własnym wychowaniu morskim młodzieży.

Innymi słowy, ta koncepcja jest też elementem naprawy finansów Związku
naszego. Idzie m.in. o to, by z jednej strony za pięć lat nie wydawać
kolejnych ładnych kilkuset tysięcy zł na remont Zawiszy, a z drugiej
strony nadal pływać harcersko na Zawiszy, w dodatku w akceptowalnej cenie.

Darek