[Czuwaj] Posiedzenie RN ZHP

brzuska w mp.pl brzuska w mp.pl
Pon, 14 Mar 2011, 12:40:44 CET

Seascout trochę słusznie napisał:

> [...]
> jak donosi strona www.skladki.zhp.pl.
>
> Uchwała Rady Naczelnej z 15 listopada 2008 roku w sprawie rozliczenia
> zaległych składek członkowskich uprawniała Naczelniczkę ZHP *do
> pozbawienia
> członków komendy chorągwi, a w szczególności komendanta i skarbnika
> chorągwi, całości lub części praw członkowskich - w tym czynnego i
> biernego
> prawa wyborczego*. Ile razy zastosowano taka procedurę? Dlaczego pozwalano
> więc osobom, które zalegały ze składkami piastować funkcje i ponownie
Wiesz, to ja po prostu zapytam o to Naczelniczkę. Sam jestem ciekaw.

Natomiast niekoniecznie słuszny jest Twój wniosek:
> To pokazuje, że chyba jednak nie chodzi o zrzutkę na KWIT. Te pieniądze
> były i są w Związku. Wystarczyło wyegzekwować zwykłą składkę.

Sądzę, że by nie wystarczyło. Sądzę, że niekoniecznie te pieniądze były i
są w Związku. Myślę, że komendy chorągwi w znacznej części nie
przekazywały składek nie dlatego, by zrobić na złość Głównej Kwaterze,
tylko dlatego, że nie miały. Więc proces egzekwowania nie byłby taki
prosty. Choć zawodowi egzekutorzy długów pewnie by sobie poradzili...

Darek