[Czuwaj] Re: Zbycie Perkoza , było: Składki w Radio Kielce

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Czw, 17 Mar 2011, 12:11:45 CET

Dnia 17-03-2011 o 12:03:46 <czuwaj-request w listy.czuwaj.net> napisał(a):

> Nie jestem prawnikiem (mam nadzieję, że ktoś to potwierdzi), ale moim
> zdaniem zabezpieczenie hipoteczne polega na tym, że wierzyciel
> zabezpiecza
> swoje interesy na majątku, który jest znacznie więcej wart niż
> wierzytelność. W razie uruchomienia procedury odzyskiwania
> wierzytelności,
> majątek (np. ośrodek) musi być sprzedany po cenie rynkowej, a nie tylko
> po
> cenie odpowiadającej wartości wierzytelności.
> Innymi słowy - gdyby SKOK musiał w ten sposób odzyskiwać swój milion, to
> [...]

Tak masz rację. Problem jedynie w kosztach wykonania takiej sprzedaży
(mogą być naprawdę koszmarne) i w nie zawsze jasnych zasadach stosowanych
przez komorników. Moim zdaniem najlepiej jest dogadać się ze SKOK-iem i
sprzedać PERKOZ. Wystarczy dobrze spisać umowę i SKOK i nabywca będą
zadowoleni. A ZHP może faktycznie wyjdzie z długów.

sikor