[Czuwaj] Re: Re: Harcerze Niepokorni??

Jolanta Kreczmanska jolanta.kreczmanska w kalmar.waw.pl
Pią, 20 Maj 2011, 10:27:56 CEST

Janusz

Jeśli wyszło jakbym polemizowała z Grzegorzem to przepraszam. Zrozumiałam
jego mail, tak jak o tym piszesz (Grzegorza o złe intencje nigdy bym nie
podejrzewała :-)). To był mail, jak wspomniałam na wstępie, z cyklu "o
czym teraz myślisz". Nie jest wnioskiem wynikającym z listu Grzegorza.

Zgadzam się  z Tobą, że jeśli chodzi o psychikę to jasne, że każdy ma
inaczej. To raczej refleksja wynikająca z obserwacji tego co słyszę na
szkoleniach, spotkaniach władz harcerskich i przy innych okazjach. Nie
myślę tu o wyrywkowych sytuacjach ale o pewnej tendencji. To, moim
zdaniem, jest silny nurt w społeczeństwie i harcerstwie ale gdybym
widziała instruktorów w jedynie czarnych barwach pewnie tyle czasu bym im
nie poświęcała. :-). Poznałam tu i poznaję nadal wspaniałych ludzi, wiele
się uczę ale staram się również z dystansu analizować harcerską
rzeczywistość.

Nie skupiam się na dziennikarzach, prezydentach, politykach. Skupiam się
na nas.

Pisałam o tym co uważam za największą naszą zbiorową bolączkę, co nas
hamuje w stawaniu się lepszymi ludźmi, lepszym harcerstwem. O tym co
chciałabym zmienić. O tym, że chciałabym byśmy zmieniali to razem.

Jola

Ps. Dziękuję za bezpośrednie maile na mój adres :-)

Dnia 11-05-19 12:27 użytkownik „Janusz Sikorski” <jsikorski w wp.pl> napisał:

> [...]
 historycznÄ
 prezentację Kuby i nie znam 100 ostatnich
c tylko kilka ostatnich
 refleksjÄ
 :-). Oczywiście uogólnię - za

 wyższość. Niestety w obie
 wyższość jednej
 niszczy  harcerstwo.Jego jakość, autorytet. Tracimy

, Ĺźe wina leĹźy tylko po drugiej stronie (a

zani do codziennej pracy przy zmienianiu go.

c tak wspaniałÄ

>>> rzecz
>>> jakÄ
 jest harcerstwo i mimo wszystko ideowÄ
 wspólnotę, moglibyśmy

cy sami od siebie. Przede wszystkim kaĹźdy