Re: [Czuwaj] Uważam Rze, było: Rozmowa 100 lat harcerstwa, wnuczka Małkowskich

Grzegorz Skrukwa greegors w icpnet.pl
Pią, 20 Maj 2011, 22:47:47 CEST

Mam ten artykuł otwarty przed sobą. Dokładny cytat brzmi:
"Mimo że treść przyrzeczenia ZHP i ZHR jest taka sama, nie zawsze kryją się
za nią dokładnie te same wartości. Harcerze obu organizacji ślubują służbę
Bogu i Polsce lecz ZHP deklaruje otwartość na wszystkie religie. W tym
kontekście warto pamiętać jednak o kwestii wychowania religijnego leżącego u
podstaw Powellowskiego skautingu".

Nie widzę tu nic o "właściwym Bogu" choć zdanie "W tym kontekście" jest
irytujące, a zwłaszcza słówko "jednak" - wygląda to na jakąś dziwaczną próbę
zrobienia z BP katolika.

Moim skromnym zdaniem artykuł jest tendencyjny, przedstawia historię
harcerstwa mocno wybiórczo, napisany jest dość drewnianym językiem.
Tym niemniej jest suma sumarum proharcerski. Trudno wskazać tego rodzaju
publikacje w prasie nurtu lewicowego czy liberalnego.

GS