[Czuwaj] bierne prawo wyborcze

brzuska w mp.pl brzuska w mp.pl
Pon, 24 Paź 2011, 13:54:36 CEST

Jędrzej napisał:
> I tu jest kłopot. Bo według pełnomocnika KCh, jest inaczej.
> Przez co uniemożliwiono kandydowanie do władz hufca w tym wypadku.
> Stąd pytanie, czy ktoś miał w tym względzie doświadczenie,
> Lub ma podobną wykładnie prawa związkowego.
>
> Kowlak napisał:
> wg mnie jeśli ma zaliczoną służbę za rok poprzedni czyli za 2009 a termin
> zaliczania za 2010 jeszcze nie minął to ma bierne prawo wyborcze.
Zgadzam się z Kowlakiem. Nie istnieje chyba oficjalna wykładnia w tej
kwestii, ale imho, jeżeli nie było decyzji w temacie zaliczenia, to
obowiązuje poprzednia.

Chyba że rozkaz w kwestii zaliczenia już był, a zainteresowany nie był w
nim ujęty. To wtedy pogląd pełnomocnika ma jakieś uzasadnienie.

A jak rozkazu z zaliczeniem służby nie było, to czy ktokolwiek, wg
pełnomocnika, może kandydować?

Darek