[Czuwaj] bierne prawo wyborcze

Piotr Kołodziejczyk piotr w kolodziejczyk.waw.pl
Pon, 24 Paź 2011, 14:34:16 CEST

To jest też ciekawa koncepcja, w której pełnomocnik KCH stanowi wykładnię
przepisów związku...
Moim zdaniem wzmocniona jakis czas temu w ordynacji, rola nadzorców godzi w
zasade, ze najwyzsza wladza w hufcu jest zjazd hufca. Im wieksze daje sie
temu pelnomocnikowi uprawnienia, tym gorzej dla nauki demokracji w hufcu. To
taka jeden z najgorszych przejawow tzw. demokracji sterowanej. Jak dla mnie,
to ordynacja powinna jedynie zapewniac mu wejscie na zjazd. Natomiast na
pewno nie powienien byc w prezydium, nie powienien wypowiadac w sprawach
przepisow, bo zwyczajnie nie jest do tego uprawniony, a nie najczesciej nie
ma stosownej wiedzy. W ogole nie powienien sie odzywac poza okolicznosciowym
"wszystkiego dobrego" od komendanta.
Zle jest, kiedy zjazd odwoluje sie do zdania pelnomocnika zamiast podjac
uchwale i nastepnie poniesc jej konsekwencje, jesli komus przyjdzie do glowy
podwazenie decyzji zjazdu. W ordynacji mowi sie o nadzorze, ale nie ma
powiedziane na czym ma on polegac. Czy pelnomocnik moze zmienic uchwale
zjazdu, czy moze wyrzucic delegata z obrad, kazac zmodyfikowac regulaminy.
zjazdowe, zabierac glos, kiedy mu sie podoba...?
To zdecydowanie warto zmienic!
P.