Re: [Czuwaj] wykładnia kadry zhp

Tomasz Rojek tomroj w gmail.com
Śro, 14 Wrz 2011, 12:24:15 CEST

2011/9/14 Grzegorz Całek <g.c w onet.pl>:
> Stąd też moje wcześniejsze pytanie: jeśli zespoły komendy hufca powołuje
> komenda to czy członków tego zespołu może mianować komendant, będący
> przecież osobną władzą.
>
> royas
>
> --
>
> Powołuj komendą, mianuj w rozkazie. Generalnie nie przejmuj się semantyką
> (mienowanie-powołanie) tylko kieruj się zdrowym rozsądkiem! I myśl o
> ludziach - mianowanie i uzyskanie prawa wyborczego może być dla niektórych
> (pewnie większości) dobrym motywatorem. To jest najważniejsze :)
> GC

Dzięki, ale chyba nie dość jasno wyjaśniłem w czym widzę potencjalny
problem. W ogóle nie przejmuję się tym czy to jest mianowanie czy
powołanie. Chodzi mi o to kto powierza daną funkcję. Ze statutu
wynika, że żeby funkcja była f. instruktorską musi być powierzana
przez właściwego komendanta.
Jeśli teraz ktoś zostanie powołany na jakąś funkcję przez komendę, to
funkcję tę powierza komenda. Nawet jeśli dodatkowo komendant go
mianuje to i tak funkcja jest powierzona przez komendę.
Żeby było jeszcze ciekawiej to w statucie jest słowo "powierzAne" nie
"powierzOne". To, że funkcja np. namiestnika nie jest powierzana przez
komendanta (tylko przez komendę) wynika z instrukcji hufca. I nie ma
to wpływu czy i jakiego słówka użył komendant w rozkazie.

Co do zespołów: Jeśli jest przepis, że ciało Z jest powoływane przez
ciało A i nie ma żadnego przepisu mówiącego, że o składzie ciała Z
może decydować ciało T, to na jakiej podstawie komendanT
powołuje(mianuje) w skład Zespołu, który utworzyła komendA?

Wiem, że to nie jest w ZHP wielki problem, bo zawsze można sobie to
obejść, zignorować, lub inaczej zinterpretować. Nie chodzi mi też,
żeby nagle odebrać połowie kadry hufców CPW. Chodzi o to, że mamy
nieład w dokumentach, że umacniania władz kolegialnych nie wprowadzono
w sposób kompleksowy, i że taki stan nie jest szkołą dobrej demokracji
dla harcerzy, którzy zaczynają się z tym stykać. Choć z drugiej strony
może być dobrą szkołą demokracji stosowanej, ale to taki sam plus jak
dobra księgowość kreatywna.

royas

--
Tomasz Rojek
tomroj w gmail.com   gg:3055226    skype:tom.roj