Re: [Czuwaj] wykładnia kadry zhp

Mateusz Cebula mateusz.cebula w zhp.net.pl
Śro, 14 Wrz 2011, 14:42:16 CEST

admiral napisał:
>Ok, tyle że w instrukcji działania szczepu nie ma nic o tym, że komendant
> szczepu może nie odpowiadać. jest tylko, że odowiada za majątek (pkt 26c) i
> że to on podpisuje zobowiązanie. Można to komuś przekazać?

Tak, ale w punkcie 27 tej samej instrukcji mamy, że "Wśród członków
komendy powinien zostać wskazany instruktor odpowiedzialny za
prowadzenie spraw finansowo-gospodarczych.". W instrukcji finansowej
drużyny (mającej też zastosowanie dla szczepów) mamy ponadto: "sprawy
związane z działalnością finansową i prowadzeniem dokumentacji
finansowej drużyny mogą być powierzone przez drużynowego innej
pełnoletniej osobie, która się do tego pisemnie zobowiąże". Do
instrukcji finansowej załączone jest nieco inne zobowiązanie, niż to
podstawowe do prowadzenia szczepu z instrukcji szczepowej. Niemniej,
fajnie by było jakby uprawniona do tego władza się wypowiedziała. Albo
ktoś z wykształceniem prawniczym to nam tu jakoś wyłożył.

royas napisał:
> A co jeśli komendant zgodził się na mianowanie przybocznych tylko w
> części drużyn?
Owszem jest to możliwe, będzie to patologia taka sama jak możliwe
teraz zespoły ds. dobrego samopoczucia komendanta i inne kwiatki.

> A co jeśli ktoś niezadowolony z wyników zjazdu podważy je na podstawie
> tego, że głosowały, które nie mają CPW?
Proszę bardzo, rady chorągwi rozpatrzą odwołania, może przy okazji
zasięgną opinii kompetentnych władz i będziemy mieć jasność.

> Funkcja przybocznego nie wypełnia  par 21 ust 3 pkt 1 Statutu. Zgodnie
> z Uchwałą GK  nr 43/2003 funkcję przybocznego powierza mianowaniem
> drużynowy. (Choć gdyby się uprzeć to można by zinterpretować, że tylko
> jednego przybocznego musi mianować drużynowy, a resztę może oddać KH
> :) )
Można i tak. Niemniej, statut jest aktem wyższego rzędu dla uchwały
GK. Wchodzimy tu na grząski grunt i nie czuję się w pełni kompetentny
do debatowania w tej kwestii. Jak dla mnie przyboczny zdecydowanie to
funkcja stała związana z realizacją zadań statutowych i zdecydowanie
należy się im CPW.

Czesław napisał:
> Czyli po np. 2 latach stazu na funkcji,
> przyboczni zuchowi,
> często wówczas uczniowie 1 klasy gimnazjum,
> niech mają CPW,
> aby "...uczyli się demokracji poprzez działanie .." (głosowanie)?
Akurat na tę okoliczność mamy zabezpieczenie statutowe w postaci par.
21 ust. 4: "Funkcję instruktorską może pełnić instruktor. W
uzasadnionych wypadkach komendant hufca może dopuścić do pełnienia
funkcji instruktorskiej członka zwyczajnego nie będącego instruktorem,
który ukończył 16 lat i posiada odpowiednie kwalifikacje
instruktorskie." Także jak komendant hufca mianuje przybocznych bez
przeszkolenia, a przede wszystkim młodszych niż 16 lat, to te osoby i
tak nie mają CPW.

Cebul