[Czuwaj] rozkazy komendanta

Sławomir Waś slawek w wasie.pl
Pią, 23 Wrz 2011, 08:54:37 CEST

----- Original Message -----
From: "Asia Brzezicka" <abrzezicka w gmail.com>
To: <pieta w poczta.pl>; "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy."
<czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, September 22, 2011 12:54 PM
Subject: Re: [Czuwaj] rozkazy komendanta

Dla jasności to ja zupełnie nie krytykuję sposobu numeracji dokładnie wg
wzoru - wyznaję w tym przypadku zasadę "jak komu wygodniej" :) Po prostu,
jeśli miałabym teraz poprawiać 4 lata rozkazów to byłoby to piękną definicją
przerostu biurokracji...
Argument co do sejmowych ustaw i poprawek do konkretnych paragrafów chyba
jest nietrafiony, bo przecież w naszym przypadku każdy punkt nie jest
poprawką, ale nową i raczej niepowtarzalną informacją bez funkcjonowania
jako stały dokument (typu kodeks, instrukcja itp.).

Swoją drogą cieszę się, że moja chorągiew zwraca mi uwagę na takie
szczegóły, bo to oznacza, że poważniejszych problemów nie mamy :)

Pozdrawiam,
--
phm. Joanna Brzezicka
Komendantka Hufca ZHP Sopot

Oczywiście poprawienie teraz wydanych już rozkazów jest bez sensu.

Natomiast odniesienie kodeksowe oczyście niedoskołe służyło temu, aby
pokazać, że może być wygodnie zamieszczać mianowania drużynowych zawsze w w
tym samym punkcie, stopnie w  tym samym itd. A ustawodawca jak coś zmienia w
sferze opisującej dane prawa to nie wyrzuca tego na początek ani na koniec
kodeksu tylko mnoży primy, literki itp.

SW