RE: [Czuwaj] Karty członkowskie...

jotkaf jotkaf w gmail.com
Czw, 26 Kwi 2012, 16:36:01 CEST

Rafale, udzieliłeś a gdzie? I do jakich celów? Statutowych?

Raczej nie. ZHP przetwarza dane swoich członków bez ich zgody powołując się
na

Art. 23. 1. Przetwarzanie danych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy:

5) jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów
realizowanych przez administratorów danych albo odbiorców danych.

Oznacza to, że Ty wyraziłeś zgodę na przynależność do ZHP, a skoro już
jesteś to ZHP ma prawnie usprawiedliwiony cel przetwarzania tych danych gdyż
chce wiedzieć kto należy do niego.

Druga sprawa.

Dane Imię i nazwisko to są dane osobowe a powiązaniu z numerem ewidencyjnym
jest to komplet danych osobowych gdzie spora grupa naszych instruktorów bez
większego problemu mając dostęp do ewidencji może taką osobę zidentyfikować.

Kłopot jednak jest w tym, czy dla Banku są to dane osobowe?

Bank i GK stoją na stanowisku, że nie. Gdyż bez nadmiernego nakładu
finansowego - nie adekwatnego do uzyskanej korzyści nie da się
zidentyfikować tej osoby i w związku z tym nie są to dane osobowe.

Z tego co mi wiadomo po przeczytaniu regulaminów ZHP i regulaminów wydawania
kart w BRE BANKU system kart oparty jest bowiem o karty na okaziciela, a
bank na naszą prośbę je personalizuje z wyglądu. By karty używać dane
osobowe nie jako są zbędne.

http://www.brebank.pl/images/BreKorpo2/Portal/BinaryPL/3178765/Regulamin_Kar
ty_Przedplaconej_na_okaziciela_pl_05.08.11_3178765.pdf

tak więc pytanie należy postawić inaczej. Czy ZHP przekazało Twoje dane do
Banku? Czy może zleciło mu wydanie kart na okaziciela (czytaj - usługa która
nie wymaga danych osobowych) dal swoich członków.

Jeżeli jest tak, ze BANK wyda karty i nie będzie dalej przetwarzał danych, a
jedynie wykorzysta je w czasie produkcji, to czy to jest udostępnienie
danych osobowych, czy też nie jest.

Bardziej mnie smuci fakt, iż głosy takowe jak w mediach dochodzą głownie z
chorągwi, w których zarząd tychże chorągwi nie widział konieczności
przeprowadzenie u siebie szkoleń ochrony danych osobowych.

Jacek Kaflowski