[Czuwaj] Re: karty członkowskie

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Pią, 27 Kwi 2012, 13:49:25 CEST

Dnia 27-04-2012 o 13:31:51 jotkaf napisał(a):

> A tak jest to krok w dobrym kierunku.
> Koszt kart z chipem to bagatela 20zł jednorazowo, podpis cyfrowy u mnie
> po
> zniżce 245zł za dwa lata, zapisywanie danych na książeczkach? Super jest
> za
> - tylko najpierw niech będą w te dane w systemie.

Wcale nie jest krokiem w dobrym kierunku bo jest marnowaniem zasobów.
za jedną karte z chipem płacę 10 zł a nie 20. Gdybym kupił 80 k kart
zapłaciłbym całkiem inna kasę.
Podpis cyfrowy bez zniżek na dwa lata kosztuje mnie poniżej 200 zł.
Oczywiście w jednym z centr certyfikujących. Tyle, że na nasze potrzeby
nie potrzeba takiego, zewnętrznie certyfikowanego podpisu. Potrzebujemy
czegoś co będzie uznawane w ZHP, więc możemy sami sobie to certyfikować
BEZ KOSZTÓW. Czasem wystarczy wyjść poza określone ramy i pomyśleć, że nie
zawsze wszystko musi być tak jak ktoś sobie to wymyślił w celu zarabiania
kasy.
O tym, że technologia magnetyczna wymiera świadczą ceny urządzeń do
obsługi takich kart, są niebotyczne w porównaniu do programatorów kart
chipowych czy też prostych czytników. Banki z jakiegos powodu też już nie
wydają kart bez chipa.

sikor