[Czuwaj] Spis zhp - jestem więc za ACTA!!!

Kasia Delążek kasia w wawrzyszew.net
Pią, 10 Lut 2012, 21:42:42 CET

W naszej organizacji właśnie trwa przedłużony spis. Pominę masę wątków
pobocznych i przejdę do sedna. Używając wyszukiwarki można znaleźć i
przenieść swojego harcerza/zucha z jednostki do jednostki. Co zwróciło
moją uwagę? To, że w owej wyszukiwarce obok imienia i nazwiska wyskakuje
mi pesel danej osoby. Z tego co wiem, numer pesel podlega ochronie prawnej.
http://www.gazetapodatnika.pl/artykuly/ochrona_danych_osobowych_w_pytaniach_i_odpowiedziach_konsumenci-a_479.htm

/"Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie
danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.), za
dane osobowe uważa się wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej
lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. Osobą możliwą do
zidentyfikowania jest osoba, której tożsamość można określić
bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności przez powołanie się na numer
identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników
określających jej cechy fizyczne, fizjologiczne, umysłowe, ekonomiczne,
kulturowe lub społeczne (art. 6 ust. 2 ustawy). Stosownie do ust. 3
powołanego przepisu, informacji nie uważa się za umożliwiającą
określenie tożsamości osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów,
czasu i działań. /

/Jednoznacznie można stwierdzić, że ochronie podlega numer PESEL,
ponieważ umożliwia szybką i dokładną identyfikację właściciela."/

Idąc dalej - skoro oni mi się wyświetlają, to mogę ich dodać do drużyny
i zajrzeć w ich dane, podane w spisie. W ten sposób miałam przez chwilę
druha Przewodniczącego ZHP w drużynie mojego szczepu. Moja drużynowa się
śmiała, a ja jestem wkurzona. Tym bardziej, że komendant mojego hufca
rozesłał ostatnio pismo od dh. Kowalczyka (pesel 601222.....), w którym
czytam:

/Zgodnie z decyzją Głównej Kwatery do dnia 12 lutego 2012 r. wszystkie
jednostki harcerskie powinny zakończyć weryfikację danych w ewidencji.
Termin ten jest ostateczny, a jednostki, które nie zakończą weryfikacji
danych oraz nie spełnią minimalnych wymagać ilościowych - zostaną
rozwiązane./

Czuję się zmuszona zrobić coś, z czym się kompletnie nie zgadzam.
Udostępniam dane szerszemu gronu ludzi, którzy do tych informacji nie
powinni mieć dostępu. A jak tego nie zrobię, to rozwiąże mi chorągiew
drużynę.

Kaśka Delążek (peselu nie podam - możecie sobie go poszukać)