[Czuwaj] Spis zhp - jestem więc za ACTA!!!

Gabriel Filipiak gabriel.filipiak w gmail.com
Sob, 11 Lut 2012, 08:08:59 CET

Czuwaj!

To ja pewne rzeczy chciałbym doprecyzować, bo pewnie wynikają z mojej
niewiedzy, a z chęcią ją uzupełnię. Wydawała mi się, że przyjmując
jakiegokolwiek nowe członka ZHP daję mu, a raczej o wiele częściej jego
rodzicom do wypełnienia deklarację przynależności do ZHP. Nie wiem jak w
Waszych środowiska, ale w  moim taka deklaracja zawiera zgodę na
przetwarzanie danych osobowych dziecka wewnątrz organizacji. I jeśli coś
takiego zostało podpisane to takie przetwarzanie jakie mam miejsce w
Ewidencji jest chyba zgodne z prawem? Po za tym Tak jak pisze Druh
Bednarczyk każdy, kto ma dostęp do ewidencji musi podpisać odpowiednie
zobowiązanie, w którym jest zawarta informacja o tym, że dane, z  którymi
będzie miał styczność są poufne. Czyli wszystko jest zgodnie z prawem tak?

Z drugiej strony uważam, także że możliwość dodawania osoby z kompletnie
innego środowiska, może zdarzyć się przypadkiem i w wyniku nieuwagi, a nie
celowego poświadczenia nieprawdy, bo sam miałem taką sytuację (przepraszam
bardzo pewną Druhnę z Małopolski chyba). Na koniec uważam, że konieczna w
takiej aplikacji jest możliwość cofnięcia zmian, które sam zrobiłem, czyli
załóżmy wyświetlają się te wszystkie przydziały służbowe osoby, a ja te,
które sam dodałem mogę dowolnie weryfikować.

A wyciąganie konsekwencji od administratorów na różnych szczeblach naszej
organizacji, no to pominę milczeniem, bo najpierw chociażby trzeba by
udowodnić celowe działanie moim zdaniem,a to pewnie udałoby się tylko w
przypadku jakiejś osoby, która nagminnie robi takie rzeczy, a jeśli nie to
zgłaszam się pierwszy do ukaranie ;) Zgadzam się tez z Druhem Bednarskim,
że takie straszenie może bardzo zaszkodzić.

A co do pytania Druha Bednarskiego, to z tego co ja się orientuje to
aplikacji rozpoznaje jakoś (dla mnie w niejawny sposób) podstawowy
przydział służbowy i zlicza tylko te podstawowe.

Jeszcze chciałbym tylko dodać, że obecna aplikacja jest o wiele lepsza od
poprzedniej, mniej skomplikowana, bardziej przejrzystsza i jeśli j miałbym
o tym decydować to bym dalej rozwijał tą nakładkę, a nie poprzednią wersję.

pozdrawiam
phm. Gabriel Filipiak