Re: RE: [Czuwaj] Kto może być członkiem drużyny?

Mateusz Cebula mateusz.cebula w zhp.net.pl
Pią, 13 Sty 2012, 16:54:37 CET

Witam

W dniu 13 stycznia 2012 16:37 użytkownik Piotr Jurgielewicz
<niemy13 w wp.pl>napisał:

> O! Super, o to chodziło. Dziękuję za pomoc.
>  To teraz naprawdę do rzeczy. Mam komendanta hufca, którego uważam za
> kłamcę i oszusta (mówię to z pełną świadomością odpowiedzialności za te
> słowa). Uważam również, że nie powinien być instruktorem w organizacji
> wychowawczej. I temu Panu przypomniało się, że jedna z drużynowych zgłosiła
> 11 członków drużyny do ewidencji, zadzwonił do niej z informacją, że jeśli
> do weekendu nie zorganizuje kolejnej osoby to zawiesi drużynę. (inną
> kwestią jest czy to może zrobić, bo instrukcja działania drużyny nie
> [...]
Nie ma czegoś takiego jak zawieszenie drużyny - to primo. Można jedynie
wyznaczyć czas do 3 miesięcy na doprowadzenie działności do drużyny do
porządku.

Po drugie - instrukcja określa jako minimum dla drużyny 12 osób w
szczególnym przypadku (standard to teoretycznie 16). I nie jest
powiedziane, że te 12 osób to muszą być osoby z przydziałem służbowym do
drużyny! A tylko takie osoby wpisujemy do ewidencji. Istnieje jeszcze
pojęcie przynależności, czyli np. mamy przybocznego w drużynie harcerskiej,
który jest w wieku wędrowniczym. Przydział służbowy ma do swojej drużyny
wędrowniczej, a do drużyny gdzie jest przybocznym ma przynależność i nie
idzie wtedy do ewidencji. Ale nadal liczy się do "puli" członków drużyny
tak jak i drużynowy, który ma przydział służbowy do komendy hufca.
Liczebność drużyny to liczba osób z przydziałem PLUS liczba osób z
przynależnością. Wszystko wynika z Instrukcji w sprawie przydziału
służbowego i przynależności członków do jednostek ZHP dostępnej tutaj:
http://dokumenty.zhp.pl/176_strona_glowna-ix._instrukcje_i_zasady_organizacyjne_-i._sprawy_czlonkowskie(4
od góry)

Mateusz Cebula