RE: Kieszonkowe - Re: [Czuwaj] Legitymacja członkowska

Łukasz Pierzchalski admin w torun.zhp.pl
Pią, 22 Cze 2012, 13:01:14 CEST

A skąd wziąłeś te "schody" ?

Pozdrawiam,
--
Ł.

-----Original Message-----
From: czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net
[mailto:czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net] On Behalf Of harclot w poczta.onet.pl
Sent: Friday, June 22, 2012 12:42 PM
To: Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.
Subject: Kieszonkowe - Re: [Czuwaj] Legitymacja członkowska

Co do oceny ewentualnych korzyści finansowych dobrze mieć świadomość
realiów.

Jeśli wierzyć:
http://www.ipsos.pl/kieszonkowe-dzieci-2010
to niespełna jedna trzecia rodziców (29%) regularnie wypłaca kieszonkowe
swoim dzieciom.
Najczęściej jednak otrzymują pieniądze w formie prezentu od rodziców,
dziadków lub krewnych (56%) oraz w formie nieregularnych wpłat od rodziców
(53%) z przeznaczaniem na bieżące potrzeby.
Jedynie 13% rodziców stosuje pieniądze jako formę nagrody dla dzieci za
dobre stopnie w szkole.

Dzieci, które otrzymują pieniądze,
mają do swojej dyspozycji średnio 56 zł na miesiąc. (stan na 2010 rok)
Najwięcej otrzymali "wędrownicy" (młodzież w wieku 15-18 lat) - średnio 82
zł, "zuchy, harcerze i HS" otrzymali ok. 43 zł.

Roboczo przyjmijmy że obecnie najwięcej członków ZHP otrzymuje kieszonkowe w
kwocie ok. 50 zł miesięcznie.

Teraz "schody":
- opłata za pobranie z bankomatu - 5 zł
- minimalna kwota zakupu do zapłaty kartą - 20 zł.

W praktyce oznaczać to będzie że w miesiącu harcerz
1 raz zapłaci kartą (25 zł)
 i 1 raz pobierze gotówkę (20 zł),
za co zapłaci "zadaniową składkę miesięczną" w wysokosci 5zł
Razem: 50 zł

Czesław