[Czuwaj] Nie rozumiem

asianurek asianurek w op.pl
Wto, 13 Mar 2012, 20:42:37 CET

Witam,

Piszę tu pierwszy raz, więc wybaczcie ewentalne faux pas

Petycję napisać oczywiście można. Pytanie po co...
Wg stanu mojej wiedzy o statucie ZHP tylko NSH może zarządać wykluczenia z ZHP o czym mówi paragrafu 27 statutu.

BTW
Również, z tego co wiem na zakończonym, w sobotę Zjeździe ZHP był wniesiony pod obrady punkt dotyczący zmiany tego paragrfau statutu. Nie został on jednak przez Zjazd przyjęty. Propozycja szła właśnie w kierunku dania takiej możliwości Naczelnikowi ZHP. Ale to już zupełnie inna dyskusja

Pytanie jest inne - wg mojej wiedzy hm. Jąderko jest/był członkiem Rady Naczelnej ZHP. Został on również skazany prawomocnym wyrokiem NSH. W związku z tym, zgodnie z paragrafem 43 statutu, mandat członka Władz ZHP wygasa na skutek "prawomocnego orzeczenia sądu harcerskiego"

To ciekawa kwestia, czy hm. Jąderko nadal jest członkiem naszych władz naczelnych?

Czuwaj!

phm. Joanna Nurek
komendantka hufca ZHP
Warszawa Mokotów