Re: Re: KADENCYJNOŚĆ było: Re: [Czuwaj] przepisy przejściowe

Piotr Kołodziejczyk piotr w kolodziejczyk.waw.pl
Śro, 14 Mar 2012, 10:25:45 CET

No właśnie a nie jest tak, że ta jedność to już jest tylko
mrzonka? Przecież nie potrafimy się dogadać co do roli dorosłych, wieku
drużynowych, sposobu funkcjonowania wędrownictwa, kadencyjności, balansu
między centralizacją i decentralizacją. Czy harcerstwo "ustawowe", czy
oddolne, społeczne.  Nie możemy się nawet dogadać co do kwestii wartości,
jak bardzo religijnie, jak mocno patriotycznie, scoutowo, puszczańsko, czy
też nawet co do tego picia.
Kilka, kilkanaście lat temu można było jeszcze myśleć, że jakieś będą
jakieś uwarunkowania, jakiś zbieg okoliczności, który sprawi, że
coś się przegłosuje, niewiernych wyrzuci i nastąpi wielki wzrost i zostanie
duża spójna organizacja.  Dzisiaj ja przynajmniej nie widzę możliwości
zintegrowania się wokół spójnego zestawu wartości, sposobu działania etc.
Czy nie lepiej zacząć mysleć nad federacją mniejszych bytów, które będą
realizować każdy swoje, ale jednak harcerstwo i skupiać sie nad wzajemnym
wspieraniu, a nie na szukaniu "innych"? Czy nie  lepiej wrócić do ruchu,
który jest przed organizacją?

admiral