Re: [Czuwaj] Rola księdza - instruktora w środowisku harcerskim

Ryszard Rak ryszardrak.waw w gmail.com
Czw, 4 Paź 2012, 00:22:09 CEST

Według mnie:
najlepiej "ostatniej posługi"
Jak rozwiązano Husarię w Polsce to odprowadzali się do ostatniego.
Ostatniego już nie miał kto odprowadzić.

A tak bez żartu byłem na kilku pogrzebach wojskowych. W Harcerstwie tego
nie ma.

Ponadto wiem, że wielu drużynowymi od początku Harcerstwa i aż do czasów II
wojny światowej było księżmi
i mało, że to nikomu nie przeszkadzało to się świetnie sprawdzało.
Samodzielne obozy były prowadzone przez drużynowych księży
którzy robili to z pasją i nie było problemu wyznaniowego. Na obozach byli
także niewierzący.
Z kilku wspomnień przedwojennych harcerzy nikt nikogo do niczego nie
przymuszał.
Pamiętam pewną rozmowę w pociągu w latach '90 i słowa: "niewierzący na mszę
nie chodzili".
Wtedy to się sprawdzało.
Wg mnie ksiądz może pełnić każdą wymienioną przez Dominika rolę pod
warunkiem, że jest instruktorem z odpowiednimi umiejętnościami i stopniem.
Szkoda tracić każdej pasji.

Żeby nie było to jestem chyba agnostykiem i nie przepadam za kościołem, ale
jak księża chcą się zająć pracą społeczną
to jestem im wdzięczny.

Dominik, więcej dobrego zrobisz w Harcerstwie niż w kościele.

Pozdrawiam   Wszystkich

phm. Ryszard Rak  (Harcerski Klub Sportów Obronnych - Chorągiew Stołeczna)