[Czuwaj] Paczka Czuwaj, Tom 101, Numer 2

Piotr Kołodziejczyk piotr w kolodziejczyk.waw.pl
Pon, 8 Kwi 2013, 12:15:34 CEST

W dniu 8 kwietnia 2013 12:06 użytkownik Sławomir Waś <slawek w wasie.pl>napisał:

> O ile się garną... Ile znasz organizacji, do których ludzie się garną?
> To jest właśnie takie błędne myślenie, że skoro ludzie się nie garną to
> potrzebujemy publicznych pieniędzy, żebyśmy byli lepsi. A jak nadal
> nie będą chcieli przyjść, to trzeba jeszcze więcej pieniędzy...
> Moim zdaniem harcerstwo nie powinno być w żadnym stopniu uprzywilejowane
> względem innych organizacji...
> P.
> --
> Piotr Kołodziejczyk
> +48604512362

> [...]
No właśnie, ale ja bym wolał, żeby obowiązywał taki model postawy
obywatelskiej, że jak nasi harcerze zostają posłami, radnymi etc., to nie
po to, by teraz do nas spływały pieniądze zamiast do innych, ale żeby
tak zmienić to państwo. Aby usuwać wszelkie niesprawiedliwe regulacje,
które odnoszą się do konkretnych organizacji. Bo to jest właśnie patologia.
Robienie ustawy o harcerstwie to powiedzenie, ponieważ wszyscy mają
przywileje, to "teraz, k... my". Trochę jak wojskowe porady: jak ci coś
ukradną, to nie krzycz, tylko również ukradnij. To jest dalekie od mojego
harcerstwa, światopoglądu i szkodliwe dla naszego kraju. Dlatego jestem
zbulwersowany takim etatystycznym pomysłem, który ponoć wyszedł od
"przyjaciół" harcerstwa i naszych władz. Moje harcerstwo to zdecydowanie
RUCH, a nie partia.

P.