[Czuwaj] ustawa a wartości

Rafał Bednarczyk rafal.bednarczyk w zhp.pl
Śro, 17 Kwi 2013, 09:45:45 CEST

Witajcie,

-----Wiadomość oryginalna-----
Od: Rafał Klepacz <czwartak w gmail.com>
Odpowiedź do: "Lista harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Data: środa, 17 kwietnia 2013 09:14
Do: "Lista harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Temat: [Czuwaj] ustawa a wartości

>Ciekawy tekst w dzisiejszej Rzepie:
>
>http://www.rp.pl/artykul/10,1000802-Polityczna-klotnia-o-harcerskie-wartos
>ci.html
>
>Osią sporu jest zapis, że ruch skautowy jest dostępny dla wszystkich bez
>względu na wyznanie.
>
>Druhowie z ZHR dopatrzyli się w tym zapisie próby wyrugowania Boga z
>harcerstwa i zamachu na wyznawane przez organizacje harcerskie w Polsce
>przywiązanie do wartości chrzescijańskich.
>
>Ja widzę różnicę, pomiędzy wyznaniem a podzielaniem wartości
>chrześcijańskich.

> [...]

moim zdaniem nawet ciekawsze jest przedstawione ponoc stanowisko
Stowarzyszenia Harcerskiego, które jak pewnie pamietacie powstalo
w wyniku wyjscia czesci srodowisk hufca Srodmiescie w choragwi stolecznej
z ZHP po naszym zjezdzie w Poznaniu w 1995 roku kiedy skasowano
w ZHP alternatywna rote Przyrzeczenia bez Boga - to był podstawowy powod
powstania SH. A teraz w ramach protestu przeciwko projektowi Ustawy
o harcerstwie SH przedstawiane jest jako obronca wartosci chrzescijanskich
ponoc zagrozonych ustawa...
Paranoja i manipulacja (mam nadzieje ze prasy!) siegnela zenitu:-(

pozdrawiam
Rafal
Rafal Bednarczyk
członek zarządu, komisarz zagraniczny ZHP
ul. Konopnickiej 6, 00-491 Warszawa
mobile +48601317036 fax. +48223390606
http://zhp.pl