[Czuwaj] Re: Druzyna nie placi skladek

J.R. 41dh.siedlisko w wp.pl
Czw, 10 Sty 2013, 17:01:32 CET

Czytam, czytam i oczy mam co raz większe.
Nigdy za bardzo nie interesowałem się papierologią. Składki odprowadzałem do
Hufca i już.
Z tego co piszecie rozumieniem że:
Jeżeli Jaś zechce zostać harcerzem w grudniu to mam mu łupnąć składki za
czas kiedy nawet nie myślał o harcerstwie?
W następnym roku zagonić Jasia do roboty żeby zapłacił składki za tych
którzy po 1 stycznia w drużynie się nie pojawili.
Pozdrawiam Janusz

-----Original Message-----
From: czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net
[mailto:czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net] On Behalf Of Janusz Sikorski
Sent: Thursday, January 10, 2013 2:21 PM
To: czuwaj w listy.czuwaj.net
Subject: [Czuwaj] Re: Druzyna nie placi skladek

Paweł Chmielewski nampisał:

> Wynika z niej jasno, że podstawą do naliczenia należnych składek za
> dany rok są informacje z Ewidencji ZHP z dnia 31 grudnia poprzedniego
roku.
> Obowiązują one przez cały kolejny rok bez względu na zmiany ilościowe
> w drużynach.

Jakie naliczanie składek ? Komu ? Drużynie czy Hufcowi ???
Drużyna nie płaci składek tylko CZŁONKOWIE.

> Skąd wziąć na to pieniądze? Nie bardzo rozumiem stwierdzenia: "Z kasy
> drużyny nie można, bo majątku stowarzyszenia nie można rozdawać
> członkom, a właśnie czymś takim jest pokrycie zobowiązania".

a co tu jest do zrozumienia ? NIE MA PRAWNIE CZEGOŚ TAKIEGO JAK DRUŻYNA.
Drużyna nie płaci składek członkowskich bo nie jest członkiem ZHP.

> Zobowiązanie składkowe powstaje w drużynie, to znaczy drużyna ma
> obowiązek wpłacenia do hufca składek w odpowiedniej kwocie. Więc można
> pokrywać to zobowiązanie z tzw. kasy drużyny.

Jeszcze raz. Nie drużyna a drużynowy i nie płacić a przekazać zebrane
składki.
Zobowiązanie nie powstaje w drużynie. To jest PRYWATNE ZOBOWIĄZANIE CZŁONKÓW
ZHP. Nie wolno z pieniędzy będących własnością ZHP pokrywać prywatnych
zobowiązań członków ZHP. TO PRZESTĘPSTWO.

Janusz Sikorski

ps.
Prostym rozwiązaniem było zastąpienie składki członkowskiej np licencją dla
drużyny, ale nie. To byłoby za proste.