[Czuwaj] Re: Druzyna nie placi skladek

Darek Brzuska brzuska w mp.pl
Czw, 10 Sty 2013, 19:43:25 CET

Dnia 10-01-2013 o 17:01:32 J.R. <41dh.siedlisko w wp.pl> napisał:

> Z tego co piszecie rozumieniem że:
> Jeżeli Jaś zechce zostać harcerzem w grudniu to mam mu łupnąć składki za
> czas kiedy nawet nie myślał o harcerstwie?

Niestety, jest taki zapis w uchwale składkowej podjętej przez RN ZHP.
Składkę pobiera się za cały rok, w którym rozpoczęło się członkostwo. Moim
zdaniem, koszmarny bubel. Próbowałem to zmienić, ale nie powiodło mi się,
temat spadł z obrad i w roku 2013 ten przepis nadal obowiązuje. Co więcej,
był w dyskusji uzasadniany jako słuszny.

Zgodnie z zapisem uchwały jest właśnie tak: masz mu łupnąć składki za cały
2012, nawet jeżeli zapisał się na ostatniej zbiórce przed świętami Bożego
Narodzenia. Na pocieszenie dla Ciebie, całą łupniętą składką dysponujesz
Ty, jako drużynowy. Do hufca i wyżej nie odprowadzasz za pierwszy rok
członkostwa.

Jak zwykle, nikt nie zwrócił uwagi, że dzieci zazwyczaj do drużyn wstępują
we wrześniu, październiku, listopadzie. Dla harcerskich księgowych rok
zaczyna się w styczniu i nie są w stanie dostrzec, że harcerstwo pracuje w
rytmie roku szkolnego. Ja o tym krzyczę od sześciu lat, odkąd jestem w RN,
ale bez większego skutku. Grochem o ścianę.

Jakimś pomysłem jest to, że zapisujesz dzieciaka do drużyny i pobierasz
składki za cały rok kalendarzowy z datą styczniową. Ja tak zamierzam
robić, jeżeli przepis się nie zmieni. Ale ten pomysł też ma swoje wady.

IMHO jeżeli składkę pobiera się kwartalnie, przy wstąpieniu powinno się
pobrać tylko za kwartały, w których było członkostwo. Ale mój pomysł jest
dość odosobniony.

Jeżeli uważasz, uważacie że moja argumentacja ma sens, przekonujcie o tym
członków RN z Waszych chorągwi. Puścić bubel w przepisach - zdarza się,
ale upierać się przy bublu jako rozwiązaniu dobrym, to już brak mi słów.

Oczywiście może to ja jestem w błędzie i wszystko jest OK. Ale wątpię.

Darek Brzuska
członek RN ZHP, przewodniczący komisji prawnej RN
drużynowy 254 WDH "Matecznik",
hufiec Warszawa Żoliborz, Chorągiew Stołeczna.

--
I'm a scout. No cigarettes, no alcohol, no Facebook!