[Czuwaj] Dyskusje

Marcin Skocz skocz w post.pl
Pią, 1 Sie 2014, 13:45:02 CEST

Próbowałem kiedyś uzgodnić wskaźniki dla oceny jakości drużyn. Ale takie
oparte o założenie, że nie ma oceny jakościowej, a jedynie ilościowa dla
wybranych elementów - żeby nie było potem marudzenia o uznaniowości czy
koloryzowana w opisach. Pracy nigdy nie skończyliśmy, ale najprostsze
wskaźniki narzucają się same, dla przykładu:
a) ilość harcerzy regularnie uczestnicząca w działaniach
- ilość stopni i sprawności w rozkazach
- ilość osób po przyrzeczeniu
- ilość osób uczestnicząca w większości zbiórek (np. powyżej 70%)lub
wyjazdach (bo łatwiej liczyć w związku z obowiązkiem zgłoszenia listy
imiennej w hufcu)
b) ilość wyjazdów drużyny i uczestników
- wspomniane zgłoszenie w hufcu + bilety jeśli są

I już na podstawie tych dwóch widać, że przynajmniej we Wrocławiu mamy do
czynienia z bardzo powolnym spadkiem liczby nominalnych członków na
przestrzeni kilku lat, ale spadek dynamiki działań i ilości biwaków/wyjazdów
jest drastyczny. Programy drużyn przeniosły się do harcówek, co nie wróży
dobrze działaniom.

I to by w sumie zgadzało się w pełni ze spostrzeżeniem Marcina z pracy w
KSI.

Pozdrawiam
Marcin