[Czuwaj] ZHP na krzywej pochylej

Karol karol.gro w gmail.com
Czw, 7 Sie 2014, 09:31:00 CEST

No z tą "eksponencjalnością" (albo po polsku wykładniczością) to trochę
przesada. Wsp. 0,86, a i na oko widać, że nie do końca pasują.

Korelowanie organizacji między sobą też nie do końca się sprawdzi, bo
prawdopodobnie większość zjawisk może działać z różnym opóźnieniem na różne
organizacje, czego nie wychwyci się mając do dyspozycji 6 próbek...

ZHP jest zbyt złożoną strukturą, aby modelować go jednym trendem. Inaczej
nadal będziemy szukać jednej przyczyny albo konkretnego winnego. A aby
zrozumieć przyczynę spadku liczebnego trzeba by znaleźć konkretne hufce i
chorągwie, w których takie spadki mają miejsce (bo moje środowisko w tym
czasie się podwoiło, więc ciężko mi dyskutować o przyczynach spadków).

Inna sprawa, że ten trend może moim zdaniem wynikać ze zmiany sposobu
liczenia - kiedyś raportowało się liczbę członków "w górę", dziś pewnie
sczytuje się z edrużyny. A że "im więcej tym lepiej" to wg deklaracji
pewnie w każdej drużynie było przynajmniej 16 osób, a każda jednostka po
drodze mogła zaokrąglać te liczby - wprowadzenie edrużyny po prostu usunęło
martwe dusze oraz niefunkcjonujące jednostki.

Karol Grodzicki