[Czuwaj] Składka a ZHP, WOSM i WAGGGS

Przemek Bartecki ciemniak w gmail.com
Pią, 2 Sty 2015, 14:03:47 CET

Czuwajcie

Wszystkiego dobrego w nowym roku.

WSTĘP
Miałem ostatnio dużo przemyśleń o naszej organizacji. Pojawiły się one
prawie rok temu jak napisałem do Skarbnika i do tej pory nie mam odpowiedzi
na zadane pytania, na część znalazłem odpowiedź, ale nadal część jest bez
odpowiedzi.
Potem odezwała się jedna z Druhen która odpowiada za drobne sprawy wokół
Skarbnika. Co pewien czas się przypominam, jakiś postęp jest, ale nie
zadowalający. W minionym roku miałem kontakt z dużymi i małymi a także
potężnymi organizacjami biznesowymi i społecznymi oraz różnymi
instytucjami. Najdłużej odpisywał mi sanepid, bo około 4 tygodni, ale tak
wyczerpał temat że jetem pod wrażeniem. Napisałem do pewnej zagranicznej
organizacji w sprawie jednej nie oficjalnej wolontariuszki która była jedna
z wielu na dużym międzynarodowym finale jednego konkursu i po 2h miałem
odpowiedź z przekierowaniem i do odpowiedniego dzialu i potem znowu
odpowiedź.

Rozwinięcie
Płacimy składki więc chyba możemy wymagać, by na zadane pytanie przez
instruktora otrzymać odpowiedź szybciej niż rok. Przyznaję na niektóre
maila z "góry" dostawałem odpowiedzi dość szybko niektóre były pełne a
niektóre kończyły się odpowiedzią i na dodatkowe pytania nie było już
odpowiedzi.
Niektórzy mówią że gdyby związek miał więcej pieniędzy itp, to byłoby
inaczej.
Podobno mamy zobowiązania dość duże wobec WOSM i WAGGGSu, może żeby zrobić
porządek u Nas, zawieśmy członkostwo na rok dwa i zróbmy na swoim terenie
porządek, nieruchomości podnajmujmy i zróbmy GK jako wzór na wielu
płaszczyznach bo jesteśmy wiekową organizacją z tradycjami i wartościami
ale nie których płaszczyznach choćby relacje z otoczeniem czy technologią
chyba nadal stoimy w 1907 roku. Wież że pisanie o zawieszeniu członostwa w
WOSM czy WAGGGS nie brzmi dobrze kiedy to ubiegamy się o Jabo ale jak co
kwartał do GK wpływa [ lub powinno wpływac] ponad 400 tys złotych to chyba
należy jakoś odpowiednio gospodarowac tymi pieniędzmi.

zakonczenie

Pomijając kwestie finansowe, relacje z otoczeniem są ważne bo one budują
wizerunek organizacji. Jeśli nie dbamy o wewnętrzne relacje to niszczymy
organizację od środka.

--
Przemek Bartecki
Feedback is a gift- just share it