[Czuwaj] PH wg Mokotowa

Adrian Łaskarzewski adrian w laskarzewski.pl
Nie, 3 Maj 2015, 22:46:31 CEST

-----Oryginalna wiadomość-----
From: Karol Darmas
Sent: Sunday, May 03, 2015 9:53 PM
To: Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.
Subject: Re: [Czuwaj] PH wg Mokotowa

>Szczerze się nie dziwię Sikorowi. Mimo wykształcenia, przygotowania i
>doświadczenia,  mnie też trudno bez emocji podejść do tego tematu.
>Poza tym na prawdę nie dostrzegam w jego wypowiedziach obrażania.

Nie będę odbiegał od tematu prawa harcerskiego - wszak postawy harcerzy i
instruktorów powinny być odzwierciedleniem tegoż.

Otóż ja się dziwię Sikorowi.
Instruktor z takim doświadczeniem jak on, mający taki dorobek i wielu
wychowanków, pełniący obecnie funkcje szczepowego i tę najważniejszą w
harcerstwie - drużynowego
powinien jednak bardziej kontrolować to, jak się publicznie wypowiada.

Ponieważ ja mu się dziwię, to logiczne jest, że się druh myli, druhu Karolu,
mimo posiadanego wykształcenia, przygotowania i doświadczenia.

Zatem pozwoli druh, że okażę druhowi szacunek i nie pozostanę  obojętny gdy
się druh myli.
Nie obrazi się druh, że nie pozwolę, żeby się druh mylił, bo inaczej będę
złym instruktorem.
Zrobię wszystko, aby się druh rozwijał i wzrastał.
Nie mogę akceptować u druha zła, lenistwa, próżniactwa (w tym umysłowego).
Moja postawa instruktorska nie pozwala mi przejść do porządku dziennego nad
druha błędem, niekompetencją, brakiem wiedzy i zrozumienia.

hm. Adrian Łaskarzewski