[Czuwaj] Plan Pracy Obozu a rodzice

Jolanta Kreczmanska jolanta.kreczmanska w kalmar.waw.pl
Pon, 25 Maj 2015, 20:41:42 CEST

Przemku,
Nie wiem jakiej grupy metodycznej  dotyczy Twoje pytanie, a to też ważne
by udzielić dobrej odpowiedzi.

Niemniej sądzę (próbując odpowiedzieć ogólnie), że dobrą praktyką jest
pokazanie rodzicom:
- celów wychowawczych obozu, bo wtedy stopniowo przekazujesz im wagę
harcerstwa w życiu ich dzieci;
- pokazanie im kilku konkretów czego się nauczą (w sferze umiejętnosci i
postaw) tak w krótkiej i dłuższej perspektywie;
- pokazanie generalnego pomysłu, obrzędowości obozu tak by zobaczyli jej
celowość i atrakcyjność.

Programu bym nie dawała, bo tu ważne jest pokazanie rodzicom tego co dla
nich powinno być ważne ale też trochę zaspokojenie ciekawości i poczucia
bezpieczeństwa. Powinieneś im pokazać, że dają dzieci w dobre
instruktorskie ręce, że nie tylko wiesz co robić ale że to ma sens, że
jest to ważne i korzystne dla rozwoju ich pociech.
Warto napisać dla nich jakby wyjątek z programu, wybrane treści z małym
objaśnieniem, biorąc pod uwagę to co najważniejsze.
Warto by na to spojrzał jakiś instruktor-rodzic, który pomoże Ci
wyszlifować materiał.

No i do tego jeśli w czymś mogliby pomóc, to pokazuj takie możliwości. Na
ogół rodzice chętnie zaangażują się, Tobie pomogą a sami będą w ten sposób
czuli, że tworzysz ciekawy i mądry program. Oczywiście warto wybrać kilka
elementów do możliwego zaangażowania się rodziców. W ten sposób można
zacząć po kawałku budować KPH przy środowisku.

Jeśli w czymś potrzebna Ci konkrenie pomoc-napisz prywatnie.
Czuwaj!
Jola Kreczmańska